"Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan manusia."

Facebook Badge

Pengedar Vitamin C Serum Subang Jaya

Hai Selamat pagi! Lama Blog Bersarang. Za Kembali! Berdosa rasanya jika saya tak bagitahu info ini.


APA ITU KULIT KUSAM?

Sentap Kak Non bila anak remaja panggil dia makcik. Kak Non tak la tua sangat. Kalau zaman sekarang ni umur 40'an masih lagi kategori kakak -kakak. Awet muda giteww. Ada tak yang penah alami situasi macam Kak Non.

Konpem ada! Kebanyakan wanita di Malaysia menghadapi masalah kulit kusam. Kulit yang kusam ini adalah kulit yang takde seri wajah ataupun istilah yang popular sekarang ni, Peloles atau Glowing . Kebiasaannya, tona kulit kusam ini mempunyai tekstur atau tona kulit yang tidak sekata (uneven skin and tone).

Kulit kusam ini boleh terjadi kerana perubahan warna kulit akibat sinar UV, bintik-bintik gelap, liang pori yang tidak sekata, dan juga faktor penuaan seperti kedutan dan kendur. Mereka yang mempunyai kondisi kulit muka kusam bukan sahaja akan nampak tak ceria, tetapi juga LEBIH TUA dari usia sebenar.

Kulit yang kusam boleh menjejaskan penampilan kita dalam jangka masa panjang jika tidak diatasi segera.

Jika korang ada tanda-tanda seperti di bawah, cepat-cepat la rawat kulit korang tu:-
1. Kemunculan garis-garis halus pada kulit wajah.
2. Lingkaran gelap di bawah mata.
3. Kulit kelihatan kering.
4. Kulit wajah berminyak.
5. Kemunculan bintik atau jerawat kecil

Pagi ni Sisturr Za nak sharekan 7 SEBAB utama kulit muka kita ni boleh jadi kusam.

1. STRESS/TEKANAN
Stress adalah masalah psikologi. Contoh stress yang biasa alami ialah stress sebab jalan ‘jammed’.
Stress akan sebabkan pelbagai penyakit, salah satunya dalam konteks artikel ni, stress akan meningkatkan penghasilan minyak melalui kelenjar muka & seterusnya jadikan kulit muka kusam😣.

2. ABAIKAN RUTIN BERSIHKAN KULIT MUKA & WAJAH.
Aktiviti harian di luar akan sebabkan korang terdedah kepada debu-debu dan kotoran. Debu-debu ni nampak je kecik. Biasanya takkan nampak dengan mata kasar. Tapi sedikit sebanyak ia akan melekat pada kulit muka kita tanpa sedar.
Sebab itu kita perlu sangat-sangat mencuci membersihkan kulit muka & wajah secara kerap. Cukuplah 2 hingga 3 kali sehari waktu bekerja untuk hilangkan kotoran & debu muka.

3. SINARAN UV MATAHARI
Sinar matahari🌞 adalah bagus untuk kita sebab ada vitamin A. Tetapi jika terdedah dengan sinar matahari secara berterus-terusan dalam tempoh yang lama ia akan memberikan kesan buruk pada kulit muka.
Ini sebab sinar matahari ada sinaran Ultra Violet (UV) yang boleh rosakkan kulit secara perlahan dan buatkan kulit kering dan kusam.

4. KURANG TIDUR.
Setiap orang tidak kira lelaki atau wanita kena tidur setidak-tidaknya 6 jam sehari. Kurang tidur akan sebab pelbagai penyakit yang boleh menjejaskan kesihatan. Dalam konteks artikel ni, kurang tidur akan sebabkan masalah kulit.
Ini kerana pada malam hari, badan kita juga sedang jalankan proses penting seperti menggantikan sel-sel kulit pada muka dan badan. Jika kita tidak tidur ikut waktu yang betul, makan sel-sel kulit tidak dapat diproses dengan sempurna. Sebab itu masalah kulit kusam terjadi.

 5.  FAKTOR GENETIK
Seperti yang saya beritahu di awal tajuk, Sebab ke-5 Punca Kulit Kusam  adalah faktor genetik. Mesti ramai tak sangka sebab biasanya orang hanya tau masalah kulit luaran ni disebabkan oleh faktor luaran.
Faktor Genetik adalah faktor yang tak dapat dielakkan. Jika keluarga anda mempunyai sejarah ada masalah kulit kusam dan masalah kulit berminyak, anda juga berpotensi mewarisi masalah ini dari ibu atau bapa anda.

6.  FAKTOR KEKURANGAN VITAMIN
Badan kita amat memerlukan vitamin untuk lalukan aktiviti yang lebih mudah dan juga buatkan tubuh badan kita lebih sihat & segar. Dengan cara pengambilan vitamin dalam badan akan membantu kulit lebih sihat dan bercahaya.
Kulit yang kekurangan vitamin akan mengalami pelbagai masalah kulit kusam dan juga akan sebabkan kulit berminyak.

 7. GUNA PRODUK KECANTIKAN & KOSMESTIK YANG SALAH
Hari ini produk kosmetik yang ada dalam pasaran sangat-sangat banyak bagaikan cendawan tumbuh selepas hujan. Ada yang bagus & tak kurang juga banyak yang tidak selamat digunakan. Ada yang gunakan bahan-bahan yang terlarang dan tiada kelulusan KKM.
Atas sebab itu, kulit bukan sahaja jadi kusam malah ada yang jadi lebih teruk hingga mencacatkan penampilan kita. Jadi hati-hatilah memilih produk kecantikan. Pastikan korang dapatkan produk yang berkaliber & dipercayai tau.

Nak tak Sisturr za share cara bagaimana nak atasi masalah ni??


.
.
.
6 CARA MUDAH RAWAT KULIT KUSAM
Sisturr za nak share macamana nak dapatkan kulit wajah yang berseri-seri.

1.      LEMON



Lemon mengandungi vitamin C yang membantu mencerahkan kulit. Khasiat lemon juga mampu membuat kulit tampak lebih bersih dan turut  membantu dalam masalah bintik hitam yang biasanya disebabkan oleh jerawat dan sinar matahari.

2.      SUSU


Susu antara bahan semula jadi yang dapat mencerahkan kulit wajah yang kusam, susu mengandungi bahan aktif seperti AHA dan BHA yang membantu menghilangkan bintik hitam serta membantu mencerahkan kulit wajah yang kusam yang terjadi akibat sinaran matahari.

3.      MINUM AIR YANG CUKUP


Air tidak hanya penting untuk kesihatan tubuh kita, tetapi juga mampu membantu dalam memulihkan kulit wajah yang kusam dan kering. Dengan mengamalkan minum air secukupnya dapat membantu dalam menghidratkan kulit supaya tampak bersinar dan tegang.

4.      PISANG DAN MADU

Pisang mengandungi Vitamin B, B6, C, Magnesium, Kalsium, Fosfor dan zat Besi. Kandungan vitamin C dalam buah pisang dapat membantu dalam merawat kulit wajah yang kusam serta mencerahkan kulit.

5.      YOGURT


Lactic acid yang terkandung dalam yogurt merupakan natural hydroxyl acidsyang membantu dalam pengelupasan, melembapkan dan melicinkan kulit wajah.


       6. VITAMIN C SERUM ANNONA


Tahukah korang Annona Vitamin C Serum dengan 10x kekuatan Vitamin C dapat membantu galakkan proses pembaharuan sel kulit. Kalau Dulu Kulit Kusam, Sekarang kulit semakin GLOWING!! Kulit makin lembut dan berseri-seri (sesuai untuk kulit sensitif, berjerawat atau kulit rosak sebab salah pakai produk). Ia juga dapat menanggalkan sel kulit mati. Buat kulit lebih sihat bermaya (sesuai untuk masalah jeragat, sun burn atau kulit kusam). Selain itu ia membantu haluskan tekstur kulit (sesuai untuk masalah liang pori besar dan bantu kulit makin halus dan lembut dari biasa).

Nak try Vitamin C Serum ni??
Puteri Sarah Liyana pun dah cuba VITAMIS C SERUM yang best ni.Less  20% hari ini!


Kandungan utama VITAMIN C SERUM by Annona:



1⃣ Vitamin C
◾ Mencegah dan memperbaiki sel kulit yang rosak akibat sinaran UV matahari, jerawat dan salah pakai kosmetik.
◾ Meransang penghasilan kolagen secara semulajadi.
◾ Mengurangkan tompok hitam pada kulit.
◾ Meningkatkan keanjalan kulit.
◾ Memberikan kesan cerah sekata 


2⃣ Glutathione
◾ Digelar 'Mother of Antioxidant' kerana kuasa antioksidannya yang sangat kuat dan mampu mencerahkan kulit yang kusam.
◾ Menghaluskan dan mengecilkan liang pori.
◾ Mengawal masalah kulit yang selalu naik jerawat.
◾ Memudarkan parut. 


3⃣ Asid Hyaluronik
◾ Memelihara kelembapan pada kulit
◾ Membuatkan kulit lebih licin, halus dan lebih anjal. 


4⃣ Ekstrak daun Saxifraga
◾ Mempunyai kesan pencerahan pada kulit. 
◾ Bersifat astringent , iaitu mengetatkan liang pori yang besar. 


5⃣ Ekstrak akar pokok Peony
◾ Digunakan secara meluas dalam kosmetik di Jepun untuk kesan pencerahan kulit. 
◾ Bersifat anti radang, ia membantu mengurangkan sensitiviti pada kulit. 
◾ Memberikan kesan glowing dan menaikkan seri wajah. 


6⃣ Ekstrak akar pokok Skullcap
◾ Melembapkan kulit.
◾ Melindungi kulit dari kerosakan akibat sinaran UV.
◾ Membantu meredakan kulit yang sensitif.


7⃣ Ekstrak buah Delima
◾ Melawan penuaan dan sebagai anti kedut.

VITAMIN C #SERUM (VCS) Kelebihan Vitamin C Serum Annona

🌷 Memudarkan parut dan jeragat.
🌷 Mengecilkan liang pori terbuka.
🌷 Melembapkan dan menganjalkan kulit.
🌷 Mencerahkan kulit kusam dan sekatakan tona kulit.
🌷 Memperbaiki sel kulit sebab salah pakai produk beracun.

APA YANG ISTIMEWA SANGAT VITAMIN C SERUM ANNONA NI?
πŸ’ kekuatan 10x vitamin C – pertama di pasaran
πŸ’ mudah digunakan – hanya titis dan sapu pada kulit
πŸ’ tiada pewarna tiruan & pewangi tambahan.
πŸ’ diluluskan KKM (NOT161004544K)
πŸ’ jenama Annona yang dipercayai ramai – 4 tahun dalam pasaran

Ciri-ciri istimewa VCS Annona :  Jenis Waterbase.  Colourless ( berwarna jernih )  Cepat meresap ke dalam kulit  Tidak meninggalkan kesan berminyak  Mudah untuk pakai mekap


TESTIMONI VCS:












πŸ’– Rasa berdosa tak share berita BEST pasal promosi #TERJUN_GAUNG yang berlangsung sekarang.  (24 April - 30April) Offer 20% murah ni tau! Lepas tarikh ni jangan digoda sisturr nak diskaun pula. Sekarang dah bagi diskaun, grab lelaju okeh!

Promosi SCAR-AWAY πŸ€³

πŸ”ΈSerum 5ml Harga Asal RM39 Less 20%  RM31.20
πŸ”ΈSerum 15ml Harga Asal RM90 Less 20%  RM71.20

Untuk mana² pembelian serum layak beli dermaroler pada harga jimat RM10 ( RM55 RM45 sahaja)

Kos Pos RM8 (SM) / RM12 (SS)

Toksah picit Jerawat tapi Picit terus link ni: http://semakincantik.wasap.my

.
.

πŸ‘‰ Selagi stok masih ada‼‼
.
πŸ’΅Anda boleh buat pembayaran kepada akaun di bawah:

πŸ™ CIMB A/C
LOVELYZAIZ LEGACY ENTERPRISE
CIMB - 8602661231

Selepas bank in sila lampirkan bukti pembayaran melalui pm@sms/whatsapp ke 0182003707
atau picit ni πŸ‘‰ www.wasap.my/60182003707/VCS

Sila lengkapkan maklumat berikut
Nama:
Alamat:
No hp:
Item:
Kuantiti:
Resit (perlu @ tidak) :

Terima kasih, atas urusan jual beli ini. Semoga Allah redha. Semoga SERUM ni bantu anda semakin shun meleshun! πŸ₯° Amin ya rabbal alamin ☺☺
#TitanAngels
#wajahberseridenganvcs

Ikhlas,
Sisturr Za 018-2003707

Penghantaran Rangkaian Produk VCS Annona di kawasan Subang Jaya
Agen VCS Annona Subang Jaya
Agen Annona Subang Jaya
Agen VCS Annona Subang Jaya
Agen VCS Subang Jaya
Agen Vitamin C Serum Subang Jaya
Kulit Flawless
Jeragat
Kusam
COD Annona Subang Jaya
COD VCS Annona Subang Jaya
COD VCS Subang Jaya
COD Vitamin C Serum Subang Jaya

No comments:

Post a Comment

 

Disclaimer #1

Sebarang penulisan di LovelyZaiz.com adalah perkongsian peribadi. Tiada kaitan dengan mana-mana pihak samada masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia. Dilarang untuk mencetak/menyalin sekiranya bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu.

Disclaimer #2

Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.