Followers

"Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan manusia."

Facebook Badge

PATOGEN YANG JAHAT

PATOGEN.

Sekali baca bunyi dah seakan macam Pentagon kan? 😂

Patogen ni ape?

Istilah Patogen berasal dari bahasa Yunani Kuno yang bermaksud penyebab penderitaan. Kalau bahasa mudahnya kita panggil bakteria atau virus yang menjadi penyebab kesakitan atau penderitaan.

Apabila patogen ini memasuki tubuh kita, ia akan dihalang oleh dua sistem pertahanan tubuh kita terlebih dahulu.

Pertahan pertama adalah kulit, membran mukus, jus gastrik, air mata, peluh dan air liur. Manakala pertahanan kedua adalah sel-sel darah putih.

Jika patogen ini dapat menembusi pertahanan diri kita yang kedua iaitu sel darah putih maka interferon diperlukan untuk menguatkan pertahanannya semula.

Mana nak dapat interferon ni?

Interferon telah ditemui pada tahun 1954 oleh pakar imunologis iaitu Dr Yasuhiko Kojima. Dr Yasuhiko mengambil masa selama 40 tahun untuk menghasilkan Nutriferon dengan membuat kajian ke atas 200 herba, dan hanya memilih 4 tumbuhan sahaja iaitu biji labu, biji plantago asiatica, honeysuckle jepun dan bunga safflower.

Interferon boleh juga didapati secara suntikan. Kebiasaannya akan diberikan kepada pesakit yang benar-benar memerlukan seperti pesakit kanser, hepatitis B dan lain-lain dengan kos yang sangat tinggi. Bagaimanapun suntikan interferon adalah sangat bertoksik sebenarnya.

Dengan pengambilan Nutriferon, interferon dalam tubuh akan dihasilkan secara semulajadi. Nutriferon® berfungsi di dalam peringkat selular sel melalui dua cara iaitu:

Pertama – mengaktifkan sistem pertahanan imun dengan aktif atau cepat.

Kedua – menggerakkan “pasukan cari dan musnah” dalam sistem imuniti badan.

Selain mengambil Nutriferon untuk tingkatkan pertahanan diri, Ana sekeluarga mengamalkan Vitamin C, Omega Guard dan ESP untuk tingkatkan pertahanan diri.

Antara tanda2 imun anda semakin lemah :-
🌿 kerap demam, batuk dan selsema yg berpanjangan.
🌿 proses pemulihan yang lama dari sebarang penyakit.
🌿 infeksi saluran pernafasan seperti pneumonia dan bronkitis.
🌿 selalu merasa letih atau lelah meskipun telah mendapat rehat yang cukup.
🌿 sakit kepala terus-menerus berserta mata dan hidung berair.
🌿 sering mengalami rasa nyeri pada otot dan sendi.

Jom tingkatkan pertahanan diri kita sekeluarga dengan nutrisi. Bulan ni ada promo Nutriferon tau. Rugi tak grab 😊

#tsunamishaklee
#liveamazing
#shakleeeffect
#2wave

Petua Hilangkan Tahi Mata Bayi Dan Sakit Mata


Assalamualaikum wbt.

Tadi dalam grup geng bisnes, ada yang tanya macam-mana nak buat kalau anak sakit mata atau ada tahi mata sampai melekat kelopak mata tak boleh nak buka.

Terus saya teringat pada baby saya masa kecik dulu. Sebenarnya saya takde pengalaman anak sakit mata. Saya sendiri tak pernah kena jangkitan mata.

So hari tu saya agak panik sikit (sikit je la), macam mana nak buat kalau baby ada tahi mata banyak macam ni.

Saya bawa baby saya jalan-jalan di luar rumah, kemudian ada jiran nampak. Sambil-sambil borak dengan beliau, saya cakap la baby saya ada tahi mata.

Rupanya normal (kalau tak teruk). Bayi mungkin panas di dalam, katanya. So dia suruh saya titikkan susu ibu pada mata bayi.


Sejak dari itu, mana-mana pun kalau ada bayi, anak atau orang dewasa sekalipun yang sakit mata yang saya jumpa atau dengar, semua bagi petua titiskan susu ibu.

Beberapa minggu kemudian, saya pula yang terkena jangkitan mata sebab berjangkit dengan kakak. Memang tahi mata keluar dengan banyak. Bangun tidur sampai melekat-lekat kelopak mata. Tak lama lepas tu, baby saya pula kena, kemudian anak sulung saya.

Sakit mata memang berjangkit. Sebab ia adalah kuman dan bakteria. Sebab itu kalau takut sakit mata, jangan duduk dekat dengan orang yang sakit mata!

Jika dah terkena jangkitan mata, mula-mula kita akan rasa mata gatal dan pedih, diikuti kemerahan. Kemudian terasa seperti bengkak pada mata. Masa ni kalau tunduk atau rukuk, memang rasa tekanan pada saraf mata. Tahi mata pula akan keluar dengan banyak tak kira masa, lebih-lebih lagi pada waktu tidur.

Apa yang boleh di lakukan ialah:

1. Berjumpa doktor

Rasanya doktor akan bekalkan ubat makan dan ubat titis. Saya tak pasti sebab saya langsung tak ke klinik.

2. Bersihkan mata selalu dengan kain yang bersih dan lembut. Jangan pegang mata dan jangan pegang orang lain kalau dah pegang mata.

3. Selalu bersihkan tangan.

4. Titiskan susu ibu. Susu ibu mengandungi antibodi tinggi untuk melawan jangkitan.

5. Cara saya? Saya ambil Nutriferon, Omega Guard dan Garlic Complex untuk diri saya dan anak-anak.

Nutriferon adalah immune booster yang amat berkesan melawan jangkitan kuman dan bakteria. Kesan penyembuhannya memang semulajadi tapi sangat pantas. Inilah first aidsaya dirumah sejak bertahun dulu kalau terkena apa-apa jangkitan pun.

Omega Guard pula mengurangkan keradangan, dan bengkak. Ia juga bantu kuatkan imun.

Garlic Complex ialah antibiotik semulajadi yang juga bertindak pantas melawan jangkitan bakteria.

Peritnya sakit mata ni ialah sewaktu nak tutup mata. Rasa macam ada biji-biji dalam mata. Walaupun dah sembuh (dalam 3-4 hari), efek biji-biji dalam mata masih terasa untuk beberapa ketika.

Sakit mata memang menyeksakan. Dapatkan rawatan yang betul atau boleh cuba cara semulajadi seperti saya.

Semoga segera sihat!

~faizah amat sahri~

018-2003707

Fb Lovely Faizah

faizah85@gmail.com

Shaklee iD: 916981

25 Kebaikan Vitamin C Untuk Kulit, Rambut dan Badan


Vitamin C, vitamin paling popular dari vitamin lain. Badan kita guna banyak vitamin C dari hujung rambut hingga hujung kaki sebab ia penting untuk tumbesaran dan baiki sel.


Jom semak 25 Kebaikan Vitamin C untuk Badan, Kulit dan Rambut:

1. Imunisasi / Daya Tahan Badan

Dos yang betul bagi Vitamin C melindungi badan dari jangkitan penyakit dan memelihara kesihatan tulang dan gigi. Ia juga meningkatkan keupayaan badan dalammerawat luka dan badan kita juga terpelihara dari bakteria, virus dan jangkitan.

Bukan sahaja untuk daya tahan badan kepada penyakit, ia diperlukan untuk bina kolagen,struktur protein penting dalam tisu penyambung. Vitamin C yang di makan boleh bantu cepat baik luka, ia juga boleh lindungi kulit dari dirosakkan oleh radikal bebas dan gelombang ultra ungu.



2. Demam Biasa

Vitamin C mengurangkan simptom demam dan bertindak sebagai anti-histamin yang berkesandengan mengurangkan kesan tidak baik dari demam seperti sakit-sakit badan, selsema dan kesakitan. Vitamin C juga mengawal alergi yang menyebabkan demam. Ia mengurangkan paras histamin dan biasanya mempercepatkan baik demam.



3. Anti-oksida

Vitamin C adalah anti-oksida yang sangat hebat dan berkesan dalam melindungi badan dari radikal bebas yg memberi kesan tekanan oksidatif atau "sel karat". Ia boleh menyebabkan kesan kesihatan yang tidak baik seperti atherosclerosis yang boleh menyebabkan sakit jantung dan strok.



4. Tekanan Darah Tinggi

Vitamin C boleh merendahkan tekanan darah tinggi dan mengurangkan kebarangkalian terkena penyakit tekanan darah tinggi dan juga masalah kesihatan yang menyebabkan tekanan darah tinggi.



Wanita berumur 56 tahun dalam video di bawah tidak menyangka penyakit Darah Tinggi dan Payudara Berdarah boleh Sembuh.

Rahsia beliau mungkin nampak biasa tetapi sangat berharga..



5. Saluran Darah

Vitamin C memastikan saluran darah mengembang dengan baik. Pengembangan yang baik ini boleh menjauhkan penyakit atherosclerosis, kolestrol tinggi, sakit jantung dan sakit dada.


6. Keracunan plumbum. 

Vitamin C membantu mengurangkan kadar plumbum dalam darah secara mendadakKeracunan plumbum boleh menyebabkan masalah pembesaran terutama di kalangan kanak-kanak.

Ia menyebabkan masalah pembelajaran, IQ lemah dan tumbesaran terbantut di kalangan kanak-kanak. Orang dewasa pula akan mengalami kegagalan buah pinggang dantekanan darah tinggi jika mempunyai keracunan plumbum.


7. Untuk Kurus

Vitamin C dan jus telah terbukti membantu untuk kurus dan mengekalkan berat yg ideal.Pakar pemakanan dan nutrisi biasanya memasukkan diet makanan tinggi Vitamin C dan jadual pemakanan kerana terdapat kajian yang menunjukkan makanan yang kaya dengan Vitamin C boleh mengurangkan berat badan. 

Para doktor mendapati dengan makan makanan yang kaya vitamin C bolehmerendahkan paras insulin, disamping menyimpan gula dan menukarkannya kepada lemak, insulin juga digunakan sebagai bahan bakar untuk kurangkan berat badan.





8. Tekanan

Vitamin C membantu badan mengatasi tekanandengan mengawal paras tekanan, hormon dan kortisol yang tinggi.


9. Katarak

Pupil mata kita memerlukan Vitamin C untuk berfungsi dengan baik. Kekurangan Vitamin C boleh menyebabkan katarak, di mana kanta mata menjadi lebih legap, menyebabkan penglihatan kabur dan boleh jadi butadikalangan orang dewasa.

Pengambilan dos Vitamin C yang tinggi bolehmenghalang katarak dan meningkatkan aliran darah ke mata. 1000mg Vitamin C sehari boleh mengelak katarak dan mempertingkatkan penglihatan.



10. Barah

Ciri-ciri anti-oksida pada Vitamin C bolehmelindungi sel dari kemusnahan DNA dan mutasi seterusnya mengelak dari barah untuk jangka masa panjang. Ia meningkatkan fungsi imunisasi badan dan mengelak sel barah tertentu terbentuk dalam badan.

Ia juga mengurangkan risiko terkena semua jenis barah termasuk paru-paru, mulut, tekak, kolon/usus, perut dan esofagus. Vitamin C juga membantu penghasilan semula Vitamin E, salah satu antioksida yang sangat baik. Vitamin C bukanlah mengatasi terus sel barah sedia ada, tapi meningkatkan fungsi imun badansupaya boleh melawan sel barah.


11. Tenaga.

Vitamin C mengimbangkan sistem dalam badan dalam apa jua keadaan. Ia membantupenghasilan dopamine dalam sistem sarafserta membantu fungsi adrenal dalammeningkatkan tenaga dalam badan.




12. Sakit Jantung

Vitamin C menghalang terkena sakit jantung dengan menghalang radikal bebal dari merosakkan dinding arteri yang boleh menyebabkan pembentukan plak. Nutrien ini menyebabkan kolestrol teroksida, kolestrol boleh menyebabkan serangan jantung.

Masalah tekanan darah tinggi juga boleh diatasi dengan Vitamin C. Vitamin C terbukti adalah cara paling murah menghalang kita dari terkena sakit jantung dan strok.



13. Diabetes

Pesakit diabetes boleh mendapat manfaat dari Vitamin C kerana Vitamin C mengawal paras gula dan mengurangkan risiko diabetes dan memulihkan simptom sedia ada. Makan Vitamin C boleh menghalang glukosa dalam sel badan dan mengawal komplikasi diabetes.



14. Asma
Mereka yang mempunyai Vitamin C yang rendah mempunyai risiko terkena asma. Pengambilan Vitamin C yang tinggi bolehmengurangkan penghasilan histamin dalam badan yang menyebabkan keradangan.


Kebaikan Vitamin C untuk Kulit.



15. Perlindungan dari matahari

Vitamin C melindungi kulit dari radikal bebasyang terhasil kerana kesan jemur pada cahaya matahari, pencemaran dan kesan merokok. Antioksida dalam Vitamin C melindungi kulit dari radiasi ultraungu dan kesan terdedah kepada cahaya matahari.

Vitamin C mengurangkan kesan sun burndisebabkan oleh radiasi ultra ungu dan seterusnya boleh menyebabkan barah kulituntuk jangka masa panjang.

16. Penghasilan Kolagen

Kolagen adalah komponen hydroxyproline dan hydroxylysine, 2 elemen untuk mengikat molekul yang menghasilkan kolagen. Ia menyebabkan kulit jadi gebu dan warna tona pada muka.

Kekurangan kolagen menyebabkan kulit kusan dan tidak bermaya. Kolagen melembapkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanda penuaan.

17. Penyembuhan Luka

Badan menggunakan Vitamin C untuk menggantikan tisu yang rosak sekaligus menyembuhkan luka dengan lebih cepat. Luka yang lambat sembuh adalah tanda kekurangan Vitamin C. Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan yang cepat.




18. Melindungi dari perubahan warna kulit

Vitamin C melindungi DNA dari tindakbalas fotokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit. Ia juga mengelakkan penghasilan Pyrimidine dimers yang menjadi punca utama penghasilan melanoma(masalah kulit).

Vitamin C juga mencerahkan kulit dari masalah jeragat dan tompok-tompok penuaan, membantu kelihatan lebih muda dan kulit lebih lembut.

19. Memperbaiki tekstur kulit.

Kolagen juga menghasilkan struktur saluran darah yang baik dan Vitamin C membantu sistem aliran darah. Saluran darah yang berada bawah kulit membawa oksigen dan nutrien yang menghasilkan kulit yang sihat. Tanpa nutrien yang cukup, kulit akan jadi kasar dan kering. Krim yang mengandungi Vitamin Cmemperbaiki rupa dan tekstur kulit.

Ia juga meningkatkan pembentukan elastin yang menebalkan, melindungi dan memulihkan sel kulit. Kesan tebal pada sel mengekalkan kelembapan, tingkatkan aliran darah pada kulit dan menjadikan kulit gebu.





Kebaikan Vitamin C untuk Rambut.



20. Meningkatkan Pertumbuhan Rambut

Pengambilan Vitamin C yang tidak cukup mungkin menjadi punca utama pelbagai masalah rambut. Kekurangan Vitamin C menyebabkan rambut kering dan bercabang. Ia adalah tanda tidak sihat pada rambut

Radikal bebas terbentuk secara semulajadi apabila badan kita menukarkan makanan kepada glukosa untuk tenaga. Radikal bebas merosakkan rambut dengan menyebabkan ia nipis dan rapuh. Masalah ini akan mengganggu pertumbuhan rambut. Ciri-ciri antioksida pada rambut mengurangkan pembentukan radikalbebas dan mengurangkan kesannya kepada badan. Makan Vitamin C yang cukup dalam diet seharian penting untuk melindungi dari radikal bebas.

Mereka yang mengambil jumlah Vitamin C yang banyak mempunyai rambut yang sihat, kuat dan lebat.

21. Melawan Kelemumur

Folikel rambut sering tersumbat kerana kelemumur dan kulit kering yang mati. Ia boleh merosakkan folikel rambut jika tidak dirawat dan menghalang pertumbuhan rambut. Vitamin C membantu melawan bakteria atas kulit kepala.

Ia membuang kelemumur dan membantu rambut untuk tumbuh dengan sihat. Ia juga mengelakkan kulit kepala dari gatal dan kering kerana Vitamin C ada ciri-ciri anti-viral.

22. Mengurangkan Keguguran Rambut.

Vitamin C melawan kekurangan kelenjar adrenal. Ia penting untuk mengurangkan rambut gugur dan menggalakkan lebih banyak rambut tumbuh kerana kelenjar adrenal adalah punca untuk seimbangkan hormon dalam badan.






23. Rambut yang lebat

Vitamin C membantu meningkatkan aliran darah dan menguatkan kapilari dari. Ia penting bagi menghasilkan rambut yang kuat dan lebat.




24. Melawan Masalah Rambut

Vitamin C adalah nutrien penting rawat rambut rosak dan melawan masalah rambut. Pemakanan yang mengandungi Vitamin C yang cukup boleh mengelakkan alopecia dan masalah botak bagi lelaki.


25. Mengelak dari Uban

Vitamin C bukan sahaja mengelakkan rambut gugur malahan membantu untuk mengekalkan warna asal rambut dengan mengelakkan kesan penuaan pada rambut.



Jangan klik kerana anda mungkin tidak percaya:

29 Testimoni Vitamin C yang Sukar Dipercayai



Vitamin C Shaklee 

Di Shaklee, vitamin c dikenali sebagaiSustained Release Vita-C.

Apa itu sustained release? Ia bermaksud proses di mana diformulasikan khas agar ia dapat dilepaskan secara perlahan-lahan mengikut paten istimewa yang menjamin penyerapan vitamin di antara 3 ke 6 jam. Atau dalam erti kata lain ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam aliran darah badan mengikut masa tertentu. Dan ia juga bersifat larut air maka, sesiapa yang consume vita c dinasihatkan minum air secukupnya sekurang-kurangnya 2 hingga 3 liter sehari.

Dapatkan Vitamin C Shaklee Anda Hari ini.

Harga : RM92.50 (180biji)

Tahan sehingga 6 bulan.

Apa tunggu lagi. Order SEKARANG. Hanya satu klik dan anda boleh dapat 1001 Kebaikan Vitamin C Shaklee



Za 018.200.3707 @ 017.218.7915

Khasiat VITAMIN E

Assalamualaikum.

Salah satu vitamin kegemaran saya juga di samping ESP, Vitamin C, dan Ostematrix...Dalam entri ini, anda akan tahu kenapa Vitamin E ni special sangat dan menjadi kegemaran ramai..bukan sahaja kerana Vitamin E Shaklee adalah vitamin semulajadi, tapi khasiat Vitamin E Shaklee yang istimewa dengan tambahan Selenium dan Ekstrak Grape Seed sekali menjadikannya jauh lebih baik daripada kebanyakan vitamin E di pasaran..

Sumber Vitamin E

Bagaimana anda melengkapkan vitamin E harian anda? Jika anda dapat melengkapkan nutrisi vitamin E anda melalui makanan, itu pastinya lebih baik. Tapi adakah mencukupi dengan jumlah yang anda perlukan? Selalunya Vitamin E boleh diperolehi daripada sumber makanan kita seperti berikut:



Tapi rasanya tak semua yang dapat lengkapkan Vitamin E mereka setiap hari. Oleh itu sebagai alternatif untuk melengkapkan Vitamin E harian, Shaklee telah mengeluarkan Vitamin E istimewa dengan tambahan selenium dan biji anggur.

Apa kandungan Vitamin E Shaklee?

Vitamin E Shaklee telah diperbaharui dengan formulasi yang baru. 

Apa yang terkandung dalam Vita-E Shaklee?

Minyak kacang soya
Minyak biji gandum( yang kaya dengan Vitamin E)
8 jenis Vitamin E (d-alpha,beta,gama,delta)
Mengandungi 10 mg SELENIUM semulajadi untuk membantu penyerapan Vitamin E dengan lebih baik.Mengandungi GRAPE SEED EXTRACT yang kaya dengan antioksidan.


Perbandingan jumlah Vitamin E bagi 1 softgel berbanding makanan sebenar

Khasiat dan Kebaikan Vitamin E Shaklee

Pastikan anda mendapat vitamin E Shaklee formulasi baru

1. Melambatkan penuaan: Antioksidan yang tinggi dalam Vitamin E mampu melambatkan proses penuaan pada mereka yang mengamalkannya

2. Membantu mengurangkan kesan regangan ataustretchmark akibat kehamilan dan kegemukan lalu.
3. Pencegahan penyakit katarak
4. Mencegah penyakit jantung
5. Melindungi struktur membran daripada rosak
6. Mengekalkan struktur paru-paru, hati dan membran sel darah merah
7. Membantu melancarkan peredaran darah
8. Membantu memelihara pembekuan darah yang normal dan penyembuhan
9. Mengurangkan parut(boleh disapu pada tempat parut)
10. Mengendurkan otot kaki dari kekejangan
11. Meningkatkan pengeluaran air mani
12. Mengekalkan kesihatan saraf dan otot
13. Menguatkan dinding kapilari
14. Mengurangkan tekanan darah
15. Membantu mengekalkan  kecergasan dan meningkatkan prestasi atlit
16. Kulit dan rambut menjadi sihat
17. Mencegah anemia
18. Mengurangkan risiko kanser prostat di kalangan penghisap rokok
19. Memperlahankan perkembangan penyakit Alzheimer atau nyanyuk
20. Membantu menghilangkan parut, jerawat, jeragat dan tompok hitam
21. Membantu kesuburan(termasuk dalam set kesuburan Shaklee) dan mengelakkan keguguran
22. Merapatkan hubungan suami isteri@Vitamin Cinta
23. Membantu mencegah "retrolental fibroplasia", sejenis gejala mata yang boleh menjangkiti bayi pramatang.
24. Sangat membantu dalam rawatan "premenstrual syndrome" dan penyakit fibrocystic buah dada.
25. Mengandungi grape seed atau biji anggur yang juga penting dalam pencegahan kanser dan penyakit kardiovaskular.

Hmm..banyak sungguh khasiat dan kebaikan Vitamin E Shaklee ni..bukan itu sahaja..menurut satu kajian tentang vitamin E, pengambilan Vitamin E sebenarnya dapat membantu mencegah sehingga 80 jenis penyakit...

Siapa perlu Vitamin E?

Saya dah amalkan Vitamin E sejak 3 tahun setengah tahun yang lalu..

alhamdulillah, walaupun menyusu, tapi tak menjejaskan penyusuan saya..cumanya memandangkan saya makan alfalfa complex juga, saya perlu makan pada waktu berasingan kerana VITAMIN E TIDAK BOLEH DIAMBIL BERSAMA ALFALFA kerana ia boleh mengganggu fungsi alfalfa complex Shaklee. Oh, ya..vitamin E ni sesuai untuk siapa yer..


Untuk suami isteri (Boleh jadi hantaran atau hadiah perkahwinan yang istimewa)

Untuk suami: Lebih tenaga (termasuk untuk seksual), ereksi lebih lama, lebih mudah terangsang, libido yang kuat, orgasma yang lebih kerap dan bersemangat, meningkatkan pengeluaran air mani dan jumlah sperma lelaki. Sebab itu ia dicadangkan untuk kesuburan lelaki.


Untuk isteri: Lebih tenaga (termasuk untuk seksual), lebih mudah terangsang, libido lebih kuat, menstabilkan hormon 'cinta' dan kewanitaan, terutama bg ibu menyusu yang mempunyai hormon prolaktin lebih tinggi (Hormon prolaktin tinggi boleh menyebabkan keinginan seksual agak kurang)

Untuk Pesakit Alzheimer, mereka juga dicadangkan mengambil vitamin E untuk memperlahankan simptom yang dialami pesakit.

Untuk mereka yang mempunyai parut jerawat atau parut kecederaan dan mereka yang ingin mencantikkan kulit

Untuk ibu yang mengalami stretchmark selepas bersalin atau turun berat badan.

Sesuai sebagai langkah pencegahan bagi mereka yang berisiko tinggi mengidap kanser.

Sesuai bagi ibu yang sering mengalami keguguran untuk persediaan sebelum hamil seterusnya.

Untuk para atlit yang ingin mantain tenaga mereka sewaktu bersukan.

Kenapa pilih Vitamin E-Shaklee?

Vitamin E Shaklee adalah vitamin E yang semulajadi.

Ini bermakna, kandungannya juga semulajadi dan bebas bahan kimia. Kenapa penting bagi anda mendapatkan Vitamin E semulajadi? Vitamin E semulajadi adalah lebih mudah diserap berbanding Vitamin E sintetik. Kesukaran penyerapan vitamin E boleh menyebabkan toksin terkumpul dan boleh mewujudkan sel abnormal dalam tubuh kita. Terlalu banyak mengambil vitamin E juga tidak elok untuk tubuh kita.

Vitamin E sintetik adalah vitamin E buatan yang dihasilkan dengan campuran bahan kimia. Bagaimana nak pastikan vitamin E yang anda beli adalah yang semulajadi? Anda boleh semak pada bahagian kandungan vitamin seperti di bawah. Jika vitamin E yang anda beli adalah semulajadi, kod 'd'  akan digunakan, jika ianya vitamin sintetik atau buatan, ia akan menggunakan kod 'dl' pada bahan yang digunakan.


Berminat mendapatkan Vitamin E Shaklee?
Bagi anda yang berminat untuk mendapatkannya secara COD di Telok Panglima Garanh  bolehlah menghubungi saya melalui whatsapp/sms: 0182003707

POSLAJU juga available ke seluruh Malaysia termasuk Sabah dan Sarawak.

Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:
✍ PM: Lovely Faizah @ Lovely Beauty Vitamin 
✐ Blog: www.lovelyzaiz.com
✉ Email: faizah85@gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-2003707 @ 017-2187915

Tips anak cerdas, cergas ceria bermula dari kesihatan dan nutrisi

Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Kesihatan Anak

Terdapat banyak faktor yang mempengaruhi kesihatan anak antaranya ialah:

1. Stress

Pada zaman sekarang, kanak- kanak bersaing dengan pesat. Mereka perlu mempunyai pelbagai bakat contohnya melukis, menari, bersukan dan lain-lain lagi serta dalam masa yang sama mesti maju dalam pembelajaran akademik. Semua ini sangat menekan kanak-kanak kerana harapan terhadap mereka terlalu tinggi. Kalau zaman saya kecil-kecil dulu, masuk darjah 1 tapi masih belum pandai membaca adalah perkara yang lumrah. Tapi pada zaman sekarang, anak-anak sudah diharapkan boleh membaca seawal usia 4 tahun! Tanpa kita sedari, secara tak langsung kanak-kanak ini akan tertekan!

Adakah anda tahu? Kanak-kanak juga mempunyai stress! Otak kanak-kanak hanya mampu menyimpan tenaga untuk selama 10-15 minit. Bila otak kurang tenaga, proses pembelajaran akan berkurang kerana kanak-kanak susah untuk fokus ataupun menumpukan perhatian.

2. Makanan Tak Berkhasiat

Anak-anak zaman sekarang lebih terdedah kepada corak pemakanan moden seperti makanan segera dan makanan diproses termasuklah ketika bersarapan pagi. Makanan sebegini mempunyai indeks glisemik tinggi kerana kandungan gula dan lemak yang tinggi dalam makanan tersebut. Makanan ini menyebabkan aras tenaga dalam badan cepat menurun. Sedangkan anak-anak memerlukan tenaga kerana mereka banyak menggunakan aktiviti mental yang memerlukan banyak tenaga. Kajian telah menunjukkan gula dalam makanan lemak tinggi boleh mengganggu keupayaan otak untuk menumpu, mengingat dan belajar. Amalan tidak bersarapan pagi juga dapat menjejaskan penghasilan tenaga untuk otak yang sangat diperlukan oleh anak-anak. Seterusnya ini boleh menjejaskan akademik anak-anak.

3. Gaya Hidup Berubah

Pada zaman dulu, anak-anak kurang terdedah kepada perkembangan teknologi. Mereka lebih banyak melakukan aktiviti bermain yang melibatkan fizikal dan mengasah keupayaan otak mereka untuk berfikir. Malah, mereka lebih banyak bermain di luar rumah dan melakukan aktiviti mencabar disamping menerokai alam sekitar. Tapi pada zaman sekarang, perkembangan teknologi yang sangat pesat telah mengubah gaya hidup kanak-kanak. Kanak-kanak lebih banyak terperap di dalam rumah dan leka dengan permainan ataupun hiburan video. Ini membataskan keupayaan berfikir secara kritis bagi kanak-kanak dan juga kanak-kanak lebih banyak duduk. Seterusnya boleh menjadi punca kegemukan kepada kanak-kanak.

4. Masalah Bagi Kanak-Kanak Obes

Menurut World Health Organization (WHO), pada tahun 2010 hampir 43 juta kanak-kanak dibawah umur 5 tahun adalah gemuk. Kanak-kanak yang obes mudah mengalami kesukaran bernafas, sistem imun lemah, lesu, mengantuk, kurang daya fokus, prestasi akademik menurun dan sebagainya. Zaman sekarang ni dah ada yang kena diabetis walaupun masih kanak-kanak! Orang-orang muda seawal usia 20an juga dah ramai yang kena serangan darah tinggi dan sakit jantung! Mungkin ini berpunca daripada gaya hidup seseorang tersebut semenjak dari kecil lagi.

Pemakanan Baik Dan Gaya Hidup Sihat

Pemakanan baik dan gaya hidup sihat semasa zaman kanak-kanak adalah penting bagi memelihara kesihatan, bukan sahaja semasa membesar tetapi sehinggalah dewasa. Shaklee menyediakan rangkaian vitamin ataupun nutrisi terbaik yang lengkap yang diperlukan oleh anak anda. Setiap satunya mempunyai manfaat yang sangat baik untuk menyokong setiap peringkat perkembangan anak-anak.

Mengapa Anda Harus Pilih Vitamin-Vitamin Di Bawah? vitamin untuk kanak – kanak 

 

1. Meal Shakes Shaklee Untuk Mengekalkan Kesihatan Keseluruhan

Mengandungi 19 jenis vitamin dan mineral penting9 jenis asid amino perluSumber tinggi dalam kandungan serat dan protinTinggi kalsiumIndeks glisemik rendahNutrien asas untuk tumbesaran kanak-kanakMemberikan tenaga secara konsistenMenyokong sistem imunMengekalkan kesihatan keseluruhan

2. Omega Guard Shaklee Untuk Kesihatan Otak

Minyak ikan yang ultratulen dan bergred farmaseutikal – sangat berkualiti tinggi berbanding jenama lainDihasilkan melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul yang jarang digunakan oleh jenama lainMenyingkirkan bahan kontaminasi seperti arsenik, merkuri, kadmium, dioksin dan PCBMenindas pembentukan lemak trans merbahaya dalam menghasilkan minyak ikan yang sihatBau dan rasa ikan yang minimaPerlu untuk fungsi otak sihatDHA penting untuk penghantaran isyarat-isyarat otak dan meningkatkan komunikasi antara sel-sel otakDHA dan gabungan-gabungan EPA telah terbukti memberi manfaat bagi kanak-kanak yang mempunyai masalah gangguan hiperaktiviti dan autisma

3. Lecithin Shaklee Untuk Tajamkan Minda

Perangsang bagi asetilkolina iaitu neurotransmiter yang bertanggungjawab untuk fungsi otak biasa termasuk daya ingatanSebagai pengemulsi yang mengeluarkan lemak berlebihan dari badan, menghalang obesiti dan penyakit kardiovaskular lain.

4. Vita-Lea Chewable Shaklee Untuk Pelengkap Diet Harian

Membekal 19 jenis vitamin dan mineral pentingMenyokong tumbesaran sihatMenyokong sistem imun.

Tidak perlu berkira demi kesihatan anak-anak. Sekiranya kita ingin jadikan mereka individu yang hebat. Penjagaan daripada dalaman terutamanya kesihatan dan perkembangan mereka adalah langkah paling utama yang perlu dititikberatkan. Kesihatan yang baik menghasilkan anak yang cerdas, cergas dan ceria. Semestinya membuatkan ibubapa berasa bahagia!



Za 0182003707 / 017-2187915

Fb page :  Lovely Beauty Vitamin 

Fb: LOVELY FAIZAH

Email: faizah85@gmail.com

4 Cara atasi sembelit ketika hamil supaya tak meneran macam nak bersalin

Assalamualaikum..

Sembelit ketika hamil? Uuh..sakitnya..

Memang serik jika dah terkena..kadang-kadang sampai luka dan berdarah. Ada seorang ibu bagitau saya dia tak boleh nak buang air sampai 2 minggu lamanya..akhirnya sembelit ketika nak membuang.

Dahulu saya juga pernah mengalaminya ketika hamil. Saya buat apa saja cara untuk elakkan sembelit. Termasuklah membeli ubat perangsang pelawas enema untuk memberikan "rasa nak buang air".
Contoh enema.
Sumber: internet

Ada seseorang menegur saya dan mengatakan tidak elok jika terlalu bergantung dengan ubat perangsang pelawas seperti lactulose atau enema untuk membantu melawaskan. Lebih baik mengambil makanan sebenar atau makanan tambahan semulajadi yang sesuai dan lebih selamat untuk membantu.

Terlalu bergantung kepada pelawas juga menyebabkan usus bergantung penuh kepada perangsang pelawas untuk membuang air besar sehingga proses peristalsis tidak berlaku secara semulajadi.

Sembelit sewaktu hamil lebih teruk jika ia berlaku ketika sedang sarat hamil. Terlalu lama mencangkung di tandas sangatlah tidak digalakkan bagi ibu hamil kerana rahim mudah menurun. Sebaiknya gunakan tandas duduk apabila telah sarat hamil untuk lebih selesa.

Terlalu kuat meneran juga tidak elok bagi ibu hamil. Hati-hati ya..jangan sampai anda meneran macam nak bersalin pula.

Kenapa ibu hamil mudah kene sembelit?

Ibu hamil mempunyai hormon progestron yang banyakmenyebabkan usus si ibu memproses makanan lebih perlahan dan sukar dihadam. Makanan yang tidak dapat dihadam dengan baik akan menyebabkan sembelit.

Bagi ibu yang sarat hamil, rahim yang semakin membesar menyebabkan tekanan pada usussehingga boleh menghalang laluan najis ke usus besar dan rektum.

Ibu hamil selalunya memerlukan zat besi yang tinggi untuk mendapatkan bacaan hemoglobin atau HB yang baik sepanjang kehamilan. Pengambilan sesetengah pil zat besi yang banyak boleh menyebabkan ibu-ibu mudah terkena sembelit. 


Bagaimana caranya nak elakkan sembelit ketika hamil?

Cara 1:

Minum air masak lebih banyak. Sebaiknya 3 liter sehari.

Cara 2:

Makan lebih banyak makanan berserat, roti tinggi serat dan buah-buahan.

Cara 3:

Melakukan senaman untuk merangsang pergerakan usus. Contoh senaman berjalan kaki, berbasikal atau berbaring sambil melakukan pergerakan seperti mengayuh basikal untuk merangsang pergerakan najis di usus

DAH BUAT 3 CARA DI ATAS, TAPI TAK BERKESAN JUGA?

Jika ketiga-tiga cara di atas telah dilakukan namun masih tidak berhasil dan ibu-ibu masih sembelit, bolehla cuba suplemen kalsium Shaklee Ostematrix sebagai cara ke 4. InsyaaAllah berhasil.

Shaklee Ostematrix adalah suplemen kalsium yang mengandungi magnesium, vitamin D dan boron.
Tiada ubat perangsang pelawas dalam kandungannya.

Magnesium dalam Ostematrix membantu secara tidak langsung dengan memudahkan pergerakan otot usus untuk mengeluarkan najis secara lembut.

Magnesium juga boleh membantu menyerap air lebih baik. Penambahan air di dalam kolon menyebabkan najis menjadi lebih lembut dan mudah untuk dikeluarkan

Ibu hamil yang mengambil Ostematrix pada waktu malam sebelum tidur sangat membantu untuk:

✔melembutkan najis 

✔merangsang pergerakan najis

✔membolehkan ibu-ibu membuang air besar tanpa rasa sakit akibat sembelit 


Ostematrix bukan sekadar kalsium. Sangat banyak manfaat Ostematrix ni untuk ibu hamil selain membantu mengelakkan sembelit. 


ANTARA MANFAAT LAIN OSTEMATRIX UNTUK IBU HAMIL

✔Membantu menghilangkan lenguh badan dan sakit pinggang

✔Membantu mengelakkan kekejangan otot atau cramp ketika kehamilan

✔Membantu mengatasi masalah gigi ibu hamil yang mudah rapuh dan longgar akibat kekurangan kalsium

✔Membantu mengurangkan risiko pra-eklampsia ketika hamil

✔Menampung kekurangan kalsium ibu hamil 

Sebab itulah Ostematrix menjadi pilihan selamat bagi ibu hamil dan termasuk dalam SET IBU HAMIL 



Ostematrix (120 biji)
RM61.00 SM/SS

InsyaaAllah, lepas ni anda dapat membuang dengan lawas tanpa perlu meneran macam nak bersalin dan mencangkung lama dalam toilet lagi. Tak payah lagi malu-malu keluar toilet sebab orang kat luar pun tak perlu lagi menunggu giliran lama nak masuk tandas. Masuk, dapat terus buang dengan jayanya dan settled.

Hubungi saya sekarang untuk mendapatkan Ostematrix anda.

Oh ya. Ibu lepas bersalin yang susah nak membuang juga boleh ambil Ostematrix untuk elakkan fobia takut buang air besar dan tak buang berhari-hari sampai sembelit. InsyaaAllah sangat membantu!





Nak order Ostematrix??

SMS/Whatsapp/Call:

ZA 

018.200.3707

017.218.7915



Untuk sebarang pertanyaan tentang produk, bolehlah berhubung dengan saya seperti berikut:

✍ PM: Lovely Faizah 
✐ Blog: www.lovelyzaiz.com
✉ Email: faizah85 @gmail.com
✆ Call/SMS/WhatsApp: 018-2003707 / 017-2187915
➲ COD Area:

Pengedar Shaklee Telok Panglima Garang, Sijangkang, Kg Medan, Jusco Bukit Tinggi, Giant Klang, Bandar Botanik, Parklands, Bandar Puteri, Johan Setia, Jenjarom, UiTM Shah Alam, Unisel, MSU, Stadium Shah Alam, Politeknik Shah Alam, Plaza Alam Sentral, PKNS, SACC Mall, I-City, Seksyen 7 (berhampiran Jakel/Pusat Komersial), Seksyen 2, Padang Jawa, Alam Avenue, Jusco Bukit Raja dan kawasan Shah Alam yang berhampiran.

18 SEBAB JENAMA SHAKLEE BERBEZA DENGAN JENAMA LAIN

Assalamualaikum wrt wbt.. 

Shaklee Different.

yes, hari ini saya nak cerita tentang perbezaan shaklee.

totally different dengan jenama lain, sebab itu saya memilih SHAKLEE. Alhamdulillah, sebelum saya mengenali Shaklee, saya memang percaya bahawa produk yang berasaskan semulajadi adalah terbaik untuk tubuh badan..

meh kita tengok 18 Sebab SHAKLEE berbeza!

18 sebab kenapa jenama Shaklee berbeza dari yang lain:

1. Pada 1915 Dr. Forrest C. Shaklee menghasilkan produk yang pertama dikenali sebagai “Vitalized Minerals” dimana beliau mengasingkan sebatian semulajadi dari sayuran untuk mendapatkan khasiat mineral.Seorang biochemist menggelarkan sebatian tersebut sebagai “vitamins”.Inilah sejarah dimana perkataan vitamin terhasil.

2. Dr. Shaklee merupakan seorang chiropractor. Beliau memiliki ijazah dalam bidang nutrisi, biochemistry, philosophy and divinity.

3. Pada 1924,Dr Shaklee membina health care center yang lengkap dengan pekerja terdiri daripada chiropractors, osteopaths, internist, general practitioners and surgeons. Dan untuk pertama kalinya, formula Dr. Shaklee untuk makanan kesihatan dibungkuskan dan dipasarkan.

4. Pada 1928, beliau melahirkan a sensible diet regimen dan mencadangkannya untuk semua pesakitnya. Diet ini bersamaan dengan Food Guide pyramid yang sekarang ini juga dicadangkan oleh United States Department of Agriculture, tetapi dengan penambahan pada bijirin, buah2an ,sayur2an dan minima lemak dan gula.

5. Pada January 1929, beliau menjadi menteri dan pada 1933, secara rasminya beliau menerima darjah kedoktorannya. Beliau menekankan kepentingan the spiritual part of life yang akhirnya menjadi filosopi asas dalam Shaklee.

6. Beliau mengamalkan ilmu chiropractic sehingga umurnya 65tahun. Kemudian melancarkan Shaklee Corporation untuk memasarkan produk yang telah beliau hasilkan sepanjang hayatnya. Impian beliau adalah untuk berkongsi kesihatan yang lebih baik dan produknya bersama dunia.

7. Produk nutrisi Shaklee dikenali oleh kerajaan sebagai makanan berbeza dengan produk dari syarikat lain yang dilabelkan sebagai drug companies.

8. Shaklee merupakan pengeluar vitamin dan mineral yang terbesar di dunia dan dilabelkan sebagai leader in the nutritional industry.

9. Shaklee menjalankan ujikali klinikal sendiri terhadap produk2 mereka.Iadilakukan oleh pihak luar, unbiased sources (such as Yale University and Harvard University) di mana kajian klinikal ini dijalankan ke atas manusia dan bukan haiwan untuk membuktikan secara saintifik yang produk2 Shaklee boleh diutilisasikan dan selamat ke atas badan manusia. Beratus ujian diterbitkan in peer-reviewed nutritional and medical journals such as:The American Journal of Clinical Nutrition. The Journal of Nutrition. The Journal of the American Dietetic Association. The Journal of Applied Physiology, and. The American Journal of Cardiology

10. Sesetengah syarikat mendakwa mereka melakukan ujian klinikal sedangkan hakikatnya tidak pernah diuji kerana undang- undang tidak pun memerlukan mereka berbuat demikian tapi mereka mendakwa demikian hanya untuk melakukan produk mereka. Berbeza dengan Shaklee yang melaburkan berjuta2 ringgit untuk melakukan ujian klinikal terhadap produk mereka.

11. Produk Shaklee kesemuanya seimbang dan memenuhi hampir semua suplemen semulajadi yang badan perlukan. Sebagai makanan, produk2 Shaklee mengandungi nutrien2 asas,enzim2 dan jugapyhtochemicals (bahan2 kimia semulajadi dalam sayur2an dan buahan ie karotenoid, flavonoid.

12. Shaklee memiliki makmal kajian dan penyelidikan mereka sendiri di Hayward, California, dan makmal kedua di bina di Stanford University in Palo Alto, California.

13. Tahukah anda Shaklee memiliki perusahaan ladang (manufacturing plant) mereka sendiri di Norman, Oklahoma. Tidak seperti sesetengah syarikat yang mengeluarkan vitamin dengan membeli dari mana2 makmal dan meletakkan label jenama mereka.. Tidak seperti Shaklee yang memiliki ladang vitamin sendiri.. Menarik bukan.

14. Shaklee melaburkan melebihi 12juta USD setahun untuk penyelidikan dan ujian makmal. Shaklee juga mempunyai lebih 150orang saintist dan lembaga penasihat terdiri daripada doktor, pensyarah,professor, saintis dari universiti terkemuka dunia

15. 176 ujian yang berasingan dijalankan ke atas setiap satu bahan yang terlibat dalam penghasilan produk shaklee . Ujian melibatkan ketulenan, ketahanan dan keselamatan.

16. Setiap produk Shaklee didakwa mempunyai dokumen pengesahan.

17. Setiap produk Shaklee telah melalui sebanyak 262 ujian kualiti jaminan (assurance) yang berasingan dalam setiap proses pembuatan.

18. Semua produk Shaklee dijamin berkualiti.

sumber: PMC

Sebarang pertanyaan, konsultansi produk Shaklee,pengalaman saya dengan Shaklee dan apa-apa persolan berkaitan, boleh hubungi saya seperti di bawah, InsyaAllah saya akan cuba membantu anda dengan izinNya..
Whatsapp @ telegram:  018-2003707 / 017-2187915
emel: faizah85@gmail.com






Anggur Makanan Sunnah : VIVIX


Bahan utama Vivix Shaklee adalah anggur! Seperti yang kita semua tahu, di dalam Al-Quran telah menyebut tentang anggur lebih daripada 6 kali. Ini bermakna anggur sangat bagus dalam bidang perubatan dan pengamalan kehidupan seharian. Cuma di ingatkan, janganlah ia diperam hingga menjadi sesuatu yang haram (arak).

Anggur Muscadine

Beberapa ayat Al-Quran yang menyebut tentang anggur:

"atau kamu mempunyai sebuah kebun kurma dan anggur, lalu kamu alirkan sungai-sungai di celah kebun yang deras alirannya" (al-isra’ : 91)

"anggur dan sayur-sayuran" (Abasa : 28)

“Apakah ada salah seorang di antaramu yang ingin mempunyai kebun kurma dan anggur yang mengalir di bawahnya sungai-sungai; dia mempunyai dalam kebun itu segala macam buah-buahan, kemudian datanglah masa tua pada orang itu sedang dia mempunyai keturunan yang masih kecil-kecil. Maka kebun itu ditiup angin keras yang mengandung api, lalu terbakarlah. Demikianlah Allah menerangkan ayat-ayat-Nya kepada kamu supaya kamu memikirkannya”. (Al-baqoroh : 266)

“Dia menumbuhkan bagi kamu dengan air hujan itu tanam-tanaman; zaitun, korma, anggur dan segala macam buah-buahan. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar ada tanda (kekuasaan Allah) bagi kaum yang memikirkan”. (Annahl : 11)

“Dan dari buah korma dan anggur, kamu buat minimuman yang memabukkan dan rezki yang baik. Sesunggguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda (kebesaran Allah) bagi orang yang memikirkan”.(Annahl : 67)

“Dan berikanlah kepada mereka sebuah perumpamaan dua orang laki-laki .Kami jadikan bagi seorang di antara keduanya (yang kafir) dua buah kebun anggur dan kami kelilingi kedua kebun itu dengan pohon-pohon korma dan di antara kedua kebun itu Kami buatkan ladang”.(Al-Kahfi : 32)

“Lalu dengan air itu, Kami tumbuhkan untuk kamu kebun-kebun kurma dan anggur; di dalam kebun-kebun itu kamu peroleh buah-buahan yang banyak dan sebahagian dari buah-buahan itu kamu makan”(Al-Mu’minun: 19)

“Dan Kami jadikan padanya kebun-kebun kurma dan anggur dan Kami pancarkan padanya beberapa mata air” (Yasin : 34)

“(yaitu) kebun-kebun dan buah anggur”.(Annaba’ :32)

“Dan Dialah yang menurunkan air hujan dari langit, lalu Kami tumbuhkan dengan air itu segala macam tumbuh-tumbuhan maka Kami keluarkan dari tumbuh-tumbuhan itu tanaman yang menghijau. Kami keluarkan dari tanaman yang menghijau itu butir yang banyak; dan dari mayang korma mengurai tangkai-tangkai yang menjulai, dan kebun-kebun anggur, dan (Kami keluarkan pula) zaitun dan delima yang serupa dan yang tidak serupa. Perhatikanlah buahnya di waktu pohonnya berbuah dan (perhatikan pulalah) kematangannya. Sesungguhnya pada yang demikian itu ada tanda-tanda (kekuasaan Allah) bagi orang-orang yang beriman”.(Al- An’am : 99)

“Dan di bumi ini terdapat bagian-bagian yang berdampingan, dan kebun-kebun anggur, tanaman-tanaman dan pohon korma yang bercabang dan yang tidak bercabang, disirami dengan air yang sama. Kami melebihkan sebahagian tanam-tanaman itu atas sebahagian yang lain tentang rasanya. Sesungguhnya pada yang demikian itu terdapat tanda-tanda (kebesaran Allah) bagi kaum yang berfikir”. (Ar rad : 4)

Subhanallah. Allah telah menggalakkan kita mengambil anggur sebagai amalan kesihatan selama ini. Bukankah ini peluang yang baik untuk kita? Terciptanya Vivix Shaklee adalah harapan untuk kita menjana kehidupan yang sihat.

Vivix Shaklee

Vivix Shaklee mengandungi anggur muscadine di mana HANYA terdapat di area Amerika. Jadi Shaklee mengambil peluang ini untuk memberikan kita peluang untuk menjadi sihat. Apa manfaat anggur ni?

😃Mengurangkan risiko sakit jantung.

😃Menjaga kesihatan pankreas dan ginjal.

😃Meredakan migrain / sakit kepala.

😃Mengatasi gangguan pencernaan dan sembelit.

😃Mengurangkan kadar kolestrol.

😃Anti-oksidan yang tinggi daripada Vitamin C dan E.

😃Mempunyai resveratrol yang mampu mencegah kanser

😃Bantu menurunkan berat badan.

Banyak faedah pengambilan anggur ni ya.


VIVIX mampu bertahan selama 2 bulan, inshaAllah ia mampu memberikan impak yang besar untuk kesihatan anda.

Jika berminat untuk membeli dengan harga ahli, anda boleh mendaftar sebagai ahli.

Za +6018-2003707 @ 017-2187915

KANSER RAHIM SEMBUH 99% : VIVIX TESTIMONIALS

VIVIX TESTIMONIALS: KANSER RAHIM SEMBUH 99%


Setiap penyakit pasti ada ubatnya, kecuali MATI. Paling penting kita usaha, Vivix Testimonials dari pengguna Vivix Shaklee. Kanser tahap tiga yang dikesan seminggu selepas bernikah, hilang selepas sebulan mengambil Vivix Shaklee.

Seperti ajaib kan? Kuasa Allah, dengan izin-Nya Vivix telah menghilangkan kanser tahap tiga. Zaman sekarang macam biasa je kita dengar kawan-kawan, saudara mara atau keluarga terdekat kita yang kena penyakit kanser ini. In fact, Eray sendiri mengenali lebih 5 orang yang menghidap kanser. Kanser ovari, servik, payudara, otak, darah dan macam-macam lagi.

Ada banyak sebab mengapa kanser boleh terjadi. Antaranya genetik, radiasi, gaya hidup, pemakanan yang pelbagai faktor lain. Pesakit kanser yang tidak mahu dapat rawatan awal, dianggap sebagai membunuh diri. Selagi ada nyawa, berusahalah. Kemungkinan besar akan bertemu dengan 'ubat' yang serasi dengan kanser yang dihidapi.



Kanak-kanak perempuan, berumur 7 tahun. Disahkan menghidap kanser otak. Tumor di otaknya tidak akan mengecil walaupun dengan rawatan kimoterapi. Jadi keluarganya memilih untuk berusaha cara lain. Mengambil supplement Shaklee, Nutriferon dan Shaklee Children's Multi-Vitamins secara konsisten. Kemudian pada Ogos, 2007 pada saat Vivix mula diperkenalkan. Ayah kanak-kanak tersebut mula memberi satu satu sudu teh Vivix Shaklee. Dan sejak itu nampak kesan positif. Lebih memeranjatkan, pada November, 2007 tumor tersebut hampir tidak boleh dikesan. Kisah Vivix Testimonials ini banyak memberikan inspirasi kepada pesakit-pesakit kanser yang lain. Tiada yang mustahil, selagi kita berusaha.


Bagaimana Vivix Membantu Rawat Kanser?

'Resveratrol' adalah bahan utama di dalam sebotol Vivix. Ianya adalah bahan yang didapati dari tumbuh-tumbuhan seperti anggur merah, sebagai pertahanan dari terkena penyakit. Kajian telah dilakukan, dan ianya bertindak sebagai antioksidan dan anti radang.


Berikut adalah bukti kajian ke atas Resveratrol.

Laporan dari Annals of the New York Academy of Sinces 2011, kajian ke atas resveratrol menunjukkan ianya mempunyai kesan anti-kanser.Pada 2008, kajian pada kultur sel, kesan resveratrol menyekat kanser payudara dari terus berkembang di peringkat awal. Hasil kajian diterbitkan dalamPenyelidikan Pencegahan Kanser, kajian itu mendapatibahawa resveratrol membantu menghalang estrogen dari bertindak balas dengan molekul DNA dan membentuk sebatian yang menandakan permulaanpembentukan sel kanser.Tahun 2007, laporan oleh BiologiKanser & Terapi, resveratol bertindak menjejaskan semua peringkat karsinogenesis (proses dimana sel-sel normal menjadi sel-sel kanser). Satu lagi kajian tahun 2008 di dalam jurnal Karsinogenesis,menunjukkan bahawa resveratrol boleh membantu mencegah kanser prostat(mungkin disebabkan olehkesannya terhadap hormon seks lelaki yang dipanggil androgen).

Lagi satu kisah Vivix Testimonials adalah bekas pembaca berita Mandarin NTV7, Mr. Law Chu Hian. 10 tahun lepas disahkan menghidap kanser paru-paru yang telah kronik. Setelah mengamalkan cara hidup sihat dan mengambil supplement Shaklee seperti Vivix secara konsisten dia telah disahkan bebas dari kanser! Malah nampak lebih muda dari usia sebenar. 


Usah berhenti berusaha. Dan percayalah setiap penyakit ada ubatnya. Kecuali mati. Itu janji Allah. Kita manusia pasti akan diduga. Jika redha dengan setiap dugaan, pasti akan beroleh pelangi di kemudian hari. Ajal maut di tangan Allah. Usah sesekali putus asa. Putus asa bermakna kita sudah putus asa pada Allah. Jadi yakinlah pada-Nya. Selain itu berdoalah, kerana Dialah yang menyembuhkan segala penyakit.

Vivix Shaklee, 150ml. Harga RM503.50. Jika mendaftar ahli dan dapatkan 2 botol vivix, dapat harga member yang jauh lebih murah. Hanya RM40X.XX sebotol. Juga mendapat Cash Bonus RM**.** pada bulan berikutnya.

Boleh hubungi za untuk 'CARA MAKAN VIVIX, CARA JIMAT DAN BERKESAN'.

Za 0182003707 @ 017.218.7915

Kelebihan B Complex – Manfaat Vitamin B Complex untuk semua

Seperti kita sedia maklum, Vitamin B Complex banyak khasiat dan kelebihannya untuk semua tak kira kanak-kanak hinggalah orang yang berusia.
Mari kita lihat Manfaat vitamin B secara umumnya.

Manfaat dari vitamin B1, B6 dan B12 ?

Vitamin B1

Sumber : beras merah, kuning telur, ikan, kacang dan gandum

Manfaat:

melancarkan metabolismemelancarkan peredaran darahmengoptimalkan aktiviti kognitif dan fungsi otakmencegah terjadinya kerosakan urat sarafmemulihkan gangguan saraf 

 Vitamin B6

Sumber : daging, hati, ginjal, ikan, kacang dan beras tumbuk

Manfaat:

melancarkan metabolismemeningkatkan kekebalan tubuhmenjaga keseimbangan garam-garam mineralmembantu sintetis RNA dan DNA

 Vitamin B12

Sumber : hati, ikan, susu dan olahannya, daging, telur dan rumput laut

Manfaat:

mencegah kerosakan urat sarafmembantu pembentukan sel darah merahmelancarkan metabolisme sistem tubuhmengubah karbohidrat, protein dan lemak kepada tenaga

Akibat Kekurangan Vitamin B

 Kekurangan Vitamin B Complex boleh menyebabkan:Lemah sistem saraf

Mengganggu fungsi otak yang mana akan meningkatkan lagi risiko penyakit jantung. Pembentukan sel abnormalMengakibatkan anemiaMasalah depresi (tekanan perasaan)Kehilangan daya memoriCepat letihSesak nafasInsomniaKurang fokus dan konsentrasiMudah tersinggung

Kelebihan Vitamin B Complex dari Shaklee

 Banyak kelebihan yang terdapat di dalam B Complex Shaklee:

Menghasilkan tenaga serta berperanan dalam membantu kemampuan berfikir.Mengelakkan penyakit beri-beri.Merangsang pertumbuhan pada kanak-kanak.Diperlukan untuk kesihatan mata, kulit, kuku serta rambut.Penting untuk sirkulasi dan fungsi normal sistem saraf.Mencegah stress.Menguatkan antibodi badan.Penting untuk aktiviti sel genetik.Diperlukan dalam pembentukan protein asid amino.Diperlukan untuk memproses dan perbaikan sel darah merah.Mencegah anemia.

 Kelebihan Vitamin B Complex Shaklee untuk kanak-kanak

Merangsang pertumbuhan.Meningkatkan kemampuan berfikir.Memberi tambahan tenaga.

 Kelebihan vitamin B Complex Shaklee untuk orang dewasa

Menambah tenaga.Mengurangkan stress.Melambatkan proses uban di rambut.Membantu meningkatkan konsentrasi.

 Kelebihan vitamin B Complex Shaklee untuk ibu mengandung

Amat diperlukan untuk pembentukan dan aktiviti sel genetik.Mencegah anemia.Membekalkan asid folik yang sangat penting utk mencegah kecacatan janin

 Siapa yang perlu mengambil vitamin B Complex Shaklee?

Ibu yang menyusukan anakIbu hamilIbu yang sedang berpantangMereka yang inginkan kulit yang cantik dan sihatMereka yang mahu mendapatkan anakMereka yang mengalami masalah migrainMereka yang mengalami alahan/eczemaMereka yang mengalami masalah rambutMereka yang mahu mengawal paras kolesterol

 

Sebotol B Complex mempunyai 120 tablet dan boleh diamalkan oleh seisi rumah. Hebatkan? Apa tunggu lagi, dapatkan Vitamin B Complex Shaklee yang unik dan hebat ini dari saya sekarang:

Lovely Faizah fb: Lovely Beauty Vitamin
Shaklee Independent Distributor [ID No : 916981]


018-200 3707 @ 017-218 7915


Email: faizah85@gmail.com

BENARKAH ACACIA GUM ( MAKANAN SUNNAH ) DALAM MEALSHAKE?

TAHUKAH ANDA APA ITU ACACIA GUM? 

Pokok Akasia

 

Hari ni asma nak bercerita serba sedikit pengenalan tentang Acacia Gum @ Arabic Gum @ Al Manna ni. Ianya adalah sejenis produk asli dari resin pokok akasia yang tumbuh di Sudan. Di sebelah barat mereka memanggil Al Manna ini dengan "Acacia Powder". Di negara Arab ia digelar "Bread from Heaven" kerana Arabic Gum atau Al Manna ini ada disebut dalam kitab Al-Quran dalam Surah Al-Baqarah ayat 57.

" Dan kami telah menaungi kamu dengan awan ( panas matahari di padang pasir ) dan kami turnkan kepada kamu "manna dan salwa", ( serta kami berfirman ); Makanlah dari makanan yang baik yang kami telah kurniakan kepada kamu", dan tidaklah mereka menganiaya kami ( sebab mereka kufur nikmat itu ) tetapi sebenarnya mereka adalah menganiaya diri sendiri.

Surah Al-Baqarah Ayat  57

Acacia Gum dalam bentuk serbuk

Ia banyak digunakan dalam produk makanan supplimen, minuman berkhasiat dan produk pelangsingan. Acacia Gum menjadi bahan penting dalam makanan, farmaseutikal dan industri. Tiada bahan emulsifier yang sebaik Acacia Gum ini. 3 sudu teh Acacia Gum mengandungi lebih fiber mudah larut dari 10 mangkuk oatmeal, 13 biji lobak merah, 15 biji epal, 44 biji prune. Dengan mengunyah Acacia Gum selama 7 hari dapat ianya dapat mengurangkan karang gigi dan gusi. Ia juga menghalang pertumbuhan bakteria pada gusi. Mempunyai kandungan prebiotik semulajadi tertinggi sama fungsi dengan prebiotik terdapat dalam susu ibu dan 10 kali ganda kaya dengan kalsium yang terdapat dalam susu lembu.

Antara kajian yang telah dibuat menunjukkan kebaikan Acacia Gum :

Kesan penurunan tekanan darah pada pesakit darah tinggimengurangkan penghasilan radikal oksigen bebasMeningkatkan paras butyrate dalam serum darahmemperbaiki tindak balas sistem imun tubuh melalui rangsangan kepada sel dendritic di dalam lumen usus dan penghasilan cytokin.Membantu serapan mineral seperti zink, sodium dan kalsiumMenghalang pertumguhan sel kanser usus dan keradangan ( inflammation ) usus melalui modifikasi angiogenetic factorsMengurangkan paras urea menambah nitrogen dalam najis kepada pesakit rosak buah pinggang.Kesan penyembuhan kepada pesakit buah pinggang teruk

 KAJIAN-KAJIAN LAIN YANG TELAH DIBUAT

Kajian klinikal ke atas pesakit paediatrik end stage renal failure menunjukkan pesakit dapat mengurangkan kekerapan dialisis dan menjalani kehidupan lebih baik.

( Paediatric Nephorology 2004 )

Satu kajian ( Cardiff University ) ke atas pesakit buah pinggang dan kencing manis yang diberi 25gm Acacia Gum selama 8-12 minggu mendapati ada kesan penurunan dalam tekanan darah.

Kajian lain di Universiti yang sama kepada penghidap kencing manis menunjukkan improvement dalam tekanan darah yang yang seterusnya memberi kesan yang positig ke atas buah pinggang .

Kajian lain pula ( Hyderabad India ) mendapati penggunaan 20gm Acacia Gum mengurangankan paras gula dalam darah.

Menambah fiber larut dalam Acacia Gum kepada diet harian akan merangsang perkembangan bakteria probiotik di dalam usus. Nakteria akan merangsang perkumuhan bahan buangan nitrogen yang banyak dari hasil kegagalan buah pinggang. University of Pennsylvania School of Nursing, Philadelphia, USA melakukan kajian ke atas 16 pesakit buah pinggang dan mendapati selepas pemberian 50gm Acacia Gum sehari jumlah bakteria dan paras nitrogen dalam najis bertambah dan paras serum urea turun ketara.

SIAPA KATA SHAKLEE TIDAK ADA MAKANAN SUNNAH???

TAHUKAH ANDA DALAM MEALSHAKE JUGA TERDAPAT KANDUNGAN ACACIA GUM INI.

 

Patutlah sangat baik untuk sistem penghadamanku. Anak-anak pun suka minum. Boleh amalkan selalu lepas ni banyak sangat khasiatnya kita kita belum tahu. Siapa yang nak jugak boleh dapatkan ni dari za  dengan menghubungi seperti keterangan yang tertera di bawah ini:-

Nak sihat & jana pendapatan tambahan? Nak bonus tiap2 bulan? Jom bersama team Lovely Legacy 

 

Untuk Sebarang Order/Pertanyaan:
pm/sms/whatsapp : 018-2003707 / 017-2187915

Anak Kerap Selesema sudah semakin Sembuh

aya sangat kasihan bila mendengar anak-anak orang lain tak sihat, kerap demam, selesema, batuk dll. Saya pernah melalui bermalam dihospital, kami tahan hati tengok anak orang lain dicucuk jarum, menangis meraung, takut kat ubat dan doktor.

Saya amalkan omega dari tahun 2013 lagi. Dan masa anak umur 1tahun memang dah bagi omega guard dan mealshake shaklee kerana saya dah  tahu dan faham kebaikan, kandungan, dan cara pemprosesan vitamin shaklee.

Alhamdulillah, selepas pemberian omega guard secara teratur dan berjadual, anak makin sihat, susah demam, selesema dan batuk pun dah tak de sekarang. dan yang paling best, Alhamdulillah dia tak mudah kena jangkit sekiranya berdekatan atau lalu dekat orang yang selesema dan batuk.

Anak Kurus Kering & Selalu Sakit Di Taska, Apa Nak BUAT? from iReach HD on Vimeo.

Oleh sebab itu, saya sangat-sangat seronok berkongsi kebaikan omega guard shaklee dan mealshake kepada ibu bapa yang runsing dan risau dengan masalah kesihatan anak mereka termasuklah sahabat saya ini. Tiada apa yang lebih menggembirakan daripada melihat seorang demi seorang kanak-kanak sihat tanpa sebarang ubat-ubatan sintetik dan mengandungi dadah serta membunuh kuman baik dalam tubuh. 

Jika dahulu saya perhatikan anak saya kerap kembali batuk dan selesema, cirit birit dan lain-lain akibat sistem imun yang lemah dan kuman baik berkurang dalam ususnya.

Berikut adalah testimoni dari sahabat saya mengenai kesihatan anaknya

Testimoni Selesema Sembuh Dengan Mealshake dan Omega Guard

Ada orang kata lebih baik bagi ubat percuma (panel, kerajaan etc), lebih jimat. Cari klinik yang boleh cepat sembuh. Tak kisah samaada dos yang diberikan tinggi, asalkan cepat sembuh.  Bagi saya tepuk dada tanyalah hati anda. Jika anda sanggup membazirkan ratusan ringgit untuk membeli barang tidak perlu setiap bulan, apalah salahnya peruntukkan sedikit wang untuk kesihatan anak anda. Anak anda membesar dengan apa yang diberi makan oleh ibu bapanya. Andalah sebenarnya yang menentukan tahap kesihatan anak anda.

Sama ada nak keluarkan sedikit peruntukan untuk mencegah atau berhabisan duit untuk mengubati. 

Fikir-fikirkan.

Sumber

Jom bertindak sekarang!

========> HUBUNGI ZA <==========
https://www.facebook.com/messages/LovelyBeautyVitamin?ref=hl

SMS.call hubungi Faizah : 018-2003707 @ 017-2187915 "anak sihat "

(๑‵●‿●‵๑) (๑‵●‿●‵๑)(๑‵●‿●‵๑)(๑‵●‿●‵๑)

Pengedar shaklee Sijangkang, Telok Panglima Garang, Shah Alam, Damansara.
Pengeposan produk shaklee seluruh Malaysia, Sabah Sarawak, Brunei dan Singapura


Klik testimoni di sini
Klik testimoni di sini
Klik testimoni di sini
Klik testimoni di sini
Klik testimoni di sini
Klik testimoni di sini

15 Kebaikan Mealshake Untuk Kanak-kanak 

Hari ni nak cerita sikit pasal mealshake ni. Eh, bukan sikit. Rasanya memang banyak entry saya pasal kebaikan mealshake untuk kanak-kanak ni. Betapa saya dan ibu-ibu lain amat bersyukur kepada Allah S.W.T ditemukan dengan mealshake ni.

Apa yang BEST SANGAT pasal mealshake?. banyakkkkkkkkk sebenarnya khasiat mealshake shaklee untuk anak-anak. Al maklumlah, anak-anak zaman sekarang ni kebanyakkannya duduk kat nursery dan dah masuk taska dari kecil lagi. Jadi diorang ni mudah sangat terdedah dengan jangkitan penyakit yang berulang-ulang kali kena balik seperti batuk dan selesema. Memang top 3 penyakit berjangkit di kalangan kanak-kanak

Itu jeeeeeee????...

Tak...Ada Lagi.

15 Kebaikan mealshake untuk kanak-kanak yang ibu patut tahu adalah:

😃Kurangkan Ekzema
😃Untuk Tumbesaran
😃Untuk Perkembangan Minda
😃Untuk Tingkatkan Selera Makan anak
😃Untuk Anak yang dah berhenti susu ibu
😃Untuk Anak kekal aktif
😃Sebagai perlindungan jangkitan penyakit kepada anak-anak
😃Meningkatkan berat badan anak😃Membantu anak fokus
😃Membantu kurangkan kekerapan asthma
😃Mengatasi masalah sembelit pada anak
😃Supplement yang sesuai untuk anak yang menghadapi masalah diabetes tahap 1
😃Membantu menurunkan berat badan anak yang obesiti
😃Ambil semasa sarapan meningkatkan kecergasan seawal pagi
😃Supplement yang sangat mudah disediakan, boleh dicampurkan ke dalam bijirin atau susu

Berapa harga Mealshake Shaklee ni?.. Rm 114 je untuk satu tin mealshake seberat 455gm.. Mahal sangat ke?...Mehhhh..nak cerita sikit...

Aturan makan mealshake Untuk kanak-kanak sehari bagi satu sudu kecik je. 

JADI SANGAT MENJIMATKAN WANG ANDA.!!!!!

Mana nak?..Laburkan duit tiap-tiap bulan kat klinik..Tengok anak nangis-nangis makan ubat setiap kali. Lepas makan ubat lembik tidur je sepanjang hari. Sebab ubat tu ada dadah jadi anak  tidur disebabkan dadah..kesian tauuuu.

Bayangkan pulak tetiap bulan jatuh sakit. Macamana berat badan anak nak naik kan?. Selera makan pun terbantut je. 

Tambah pulak anak-anak kita ni tengah seronok bermain sesuka hati diorang jadi mereka tak peduli sangat soal kebersihan. Tak sedar tangan kotor termasuk dalam mulut, tak basuh tangan. Kesat-kesat je kat baju. Anak-anak kita tak kisah pun kawan-kawan dia tengah selesema, batuk kung-kung bunyinye..elok je diorang main sama-sama. Tau-tau lepas dua hari  dah demam berjangkit dengan kawan. Mak bapak pun terpaksa ambil cuti jaga anak. Kan best kalau cuti tu kita dapat jimatkan bawak anak pegi bercuti, buat aktiviti bersama dengan anak-anak. Anak-anak pun seronok, kurang stress, dan tak bosan.

========> HUBUNGI ZA <==========
https://www.facebook.com/messages/LovelyBeautyVitamin?ref=hl

SMS.call hubungi Faizah : 018-2003707 @ 017-2187915 "MEALSHAKE"

(๑‵●‿●‵๑) (๑‵●‿●‵๑)(๑‵●‿●‵๑)(๑‵●‿●‵๑)

Pengedar shaklee Sijangkang, Telok Panglima Garang, Shah Alam, Damansara.

Pengeposan produk shaklee seluruh Malaysia, Sabah Sarawak, Brunei dan Singapura.

SUPER DETOX PROGRAM: CARA NYAHTOKSIN untuk lebih sihat

Pernah dengar tak pasal DETOX? Ramai menyebut-nyebut pasal DETOX atau dalam bahasa kita dipanggil NYAHTOKSIN. Apa sebenarnya detox ni ye?

Secara normal, hari-hari badan kita akan menyingkirkan toksin melalui peluh, najis dan air kencing. Pembuangan toksin dari badan adalah perlu bagi bagi memastikan tubuh badan kita berfungsi secara normal

Dari mana datang toksin?

Toksin pada badan kita datang samada dari persekitaran atau dari dalam badan kita sendiri. Ia masuk ke dalam badan melalui macam-macam cara seperti :

UDARA : udara yang mengandungi asap, bahan kimia, racun dan bahan cemar lain disedut masuk ke dalam badan

MAKANAN/ MINUMAN : makanan atau minuman yang tidak bersih atau dimasak mungkin mengandungi  sisa racun,  bahan kimia dan sebagainya. 

UBATAN : Ubatan sintetik dan vaksin juga boleh menyebabkan toksin bertambah dalam badan. 

RADIASI : pendedahan terhadap sinar x-ray, bahan radioaktif dan gelombang mikro

MAKANAN TIDAK HADAM : makanan yang tidak hadam dan tinggal akan usus akan mengalami tindakbalas biokimia dan meracuni tubuh anda dari dalam

DEHIDRASI dan MALNUTRISI : kekurangan air dalam badan boleh menyebabkan tindakbalas enzim, sistem imun dan saraf yang meracuni sistem manusia

Tanda-tanda anda perlu DETOX

Masalah penghadamanSembelitSakit kepalaJerawatPenuaan pra-matangLetihBerat badan berlebihanInsomnia

Cara & Langkah-langkah DETOX 

Bagi membersihkan tubuh dari toksin secara semulajadi, dicadangkan supaya kita mengikuti langkah berikut :

PUASA - rehatkan sistem badan, puasa dapat membantu proses detox

DETOX hati - rangsang hati anda untuk membuang toksin yang terkumpul dengan cara mengurangkan pengambilan kaffein, alkohol, garam, gula, makanan diproses dan sbagainya. Pengambilan sesetengah herba seperti teh hijau, bawang putih, kunyit, sayuran seperti brokoli dan artichoke,  cendawan reishi, milk thistle, dandelion root dan sebagainya

DETOX Sistem Penghadaman - ambil makanan yang tinggi serat (fiber) seperti sayuran dan buahan segar, gandum, oat, alfalfa, jus limau dan buahan berries.

DETOX melalui kulit -  minum air yang ditapis lebih banyak dari biasa, lakukan senaman secara teratur bagi menggalakkan pengeluaran peluh, nikmati sauna dan mandian wap 2-3 kali seminggu.

MAKANAN BERKHASIAT - setelah melalui proses detox, kawal pemakanan anda dengam mengambil makanan yang berkhasiat, mengambil makanan tambahan dan vitamin  dan menggunakan sistem penapis air yang baik

Detox dengan SHAKLEE!

Shaklee mencadangkan pengambilan beberapa rangkaian produknya untuk membantu proses detox bagi melancarkan proses membuang toksin dan bahan buangan. Berikut adalah rangkaian produk untuk anda : 

Alfalfa Complex (Detox seluruh tubuh) : Herba yang kaya dengan pelabagai nutrisi dan digelar 'Raja Segla Tumbuhan'. Membantu proses detox hati, darah dan usus. Beralkali tinggi dan membantu meneutralkan keasidan badan, membantu menyingkirkan lemak dan kolesterol, membantu merawat masalah penghadaman dan banyak lagi.

DTX Complex (Detox hati) : Campuran 6 herba yang terkenal dalam kesihatan hati iaitu  biji benih milk thistle,  kunyit, artichoke, cendawan Reishi, dandelion dan biji benih schizandra chinensis. Membantu mengekalkan aliran hempedu, membina semula sel-sel hati, meningkatkan penghasilan enzim untuk proses detox hati, melindungi hati dari toksin dan merawat masalah hati 

Garlic (Detox darah) : dibuat dari bawang putih premium yang dirumus bersama ekstrak herba rosemary & spearmint. Membantu meningkatkan sistem penghadaman, mengeluarkan logam berat dari dalam darah, antibiotik semulajadi meningkatkan sistem imun tubuh

Herblax (Detox usus) : Gabungan 9 herba semualajadi - daun alfalfa, daun jati cina (senna), biji adas manis cina (anise seed), bunga mallow biru (Blue malva),  kulit kayu buckthorn, akar likoris, biiji jintan manis (fennel), akar rhubarb & akar Culver's. Membantu membersihkan usus dari najis lama yang tertinggal, membantu pergerakan semulajadi usus & melegakan sembelit.

Vivix Shaklee : Minuman kesihatan yang kaya dengan anti oksidan yang dihasilkan daripada ekstrak Anggur Muscadine, Lobak Ungu, Elderberry dan Polygonum Cuspidatum yang mengandungi resveratrol dan beberapa ramuan lain yang semulajadi. Ia merupakan suplemen anti penuaan tahap sellular yang terbaik di dunia. Sementara badan sudah mula detox, Vivix membantu untuk memberi tenaga dan daya penyerapan nutrisi terbaik dengan membaiki hingga ke DNA SEL.

Program Super Detox Dengan Vivix Shaklee adalah program untuk menyahtoksin yang dilakukan selama 14 hari berturut-turut untuk tujuan “PEMBERSIHAN” organ, darah dan sel-sel badan. Ia bukan sahaja semata-mata untuk membuang toksik, malah Vivix Shaklee membantu membaiki sellular DNA kita, melambatkan penuaan tahap sellular, menggalakkan pembentukan mitochondria (pusat yang menghasilkan tenaga untuk sel) serta melambatkan pembentukan protin AGE yang boleh menyebabkan kerosakan dan menganggu keutuhan sel sedia ada.

14 Kebaikan Program Super Detox Dengan Vivix Shaklee

1. Mengeluarkan dan membersihkan kotoran termasuk bahan toksik dan beracun dari sistem tubuh.

2. Memperbaiki aliran darah ke organ-organ dalam badan.

3. Kulit wajah lebih cerah, bersih dan berseri ‘glowing’.

4. Memperbaiki masalah penglihatan dan penghadaman.

5. Mendapat tidur yang baik dan berkualiti.

6. Membantu menurunkan berat badan dan dalam masa yang sama merendahkan paras kolesterol LDL.

7. Memperbaiki dan memperbaharui sel dari tahap sellular. Kulit kelihatan lebih bermaya dan segar.

8. Kelihatan lebih muda dari usia sebenar ‘Awet Muda’.

9. Memberikan perlindungan anti oksidan serta melambatkan penuaan.

10. Badan berasa lebih ringan, sihat dan bertenaga dari sebelumnya.

11. Menyokong kesihatan otak, jantung dan sendi.

12. Meningkatkan tahap imun badan dari serangan penyakit.

13. Mengurangkan simptom lelah, batuk, selesema dan sesak nafas.

14. Menggalakkan kesihatan yang lebih baik secara menyeluruh.

Ini adalah sebahagian dari Testimoni Program Super Detox Dengan Vivix Shaklee 

Testimoni Vivix 1 : Super Detox Dengan Vivix  
Testimoni Vivix 2 : Super Detox Dengan Vivix  
Testimoni Vivix 3 : Super Detox Dengan Vivix  
Testimoni Vivix 4 : Super Detox Dengan Vivix  
Testimoni Vivix 5 : Super Detox Dengan Vivix  
Testimoni Vivix 6 : Super Detox Dengan Vivix  
Testimoni Vivix 7 : Super Detox Dengan Vivix  
Testimoni Vivix 8 : Super Detox Dengan Vivix (Sebelum) 
Testimoni Vivix 9 : Super Detox Dengan Vivix (Selepas) 
Testimoni Vivix 10 : Super Detox Dengan Vivix  
Testimoni Vivix 11 : Super Detox Dengan Vivix  
Testimoni Vivix 12 : Super Detox Dengan Vivix  

Artis pun ramai yang ambil Vivix antaranya Rita Rudaini dan Ayu Raudah. Jadi tak hairanlah kenapa kulit mereka gebu dan berseri-seri sentiasa.

Banyak lagi Khasiat dan Kebaikan Vivix Shaklee untuk kesihatan dan kecantikan

Bila waktu terbaik detox?

Sebenarnya kita boleh melakukan detox pada bila-bila masa. Badan kita bukan kereta yang perlu ada jadual penyelenggaraan. Cuma yang penting, bila badan rasa tidak selesa, dan timbul simptom-simptom seperti sakit kepala, berat badan berlebihan, tidak hadam, keletihan, sukar tidur dan jerawat - mungkin kita perlukan detox. Pakar nutrisi mencadangkan supaya seorang individu dewasa melakukan detox menyeluruh sekurang-kurangnya setahun sekali. Tapi, sebaiknya anda lakukan mengikut keperluan.

Jika anda jarang-jarang melakukan proses detoksifikasi, disarankan anda melakukannya selepas musim perayaan kerana pada masa inilah anda akan mengambil makanan yang berpotensi mentoksikkan badan dalam jangka masa pendek dan panjang. Makanan manis, berlemak, berminyak, makanan tersedia yang mungkin dicemari yis dan parasit banyak dihidangkan di rumah terbuka dan jamuan-jamuan.

Jangan tunggu lagi, jom detox sekarang!

========> HUBUNGI ZA <==========
https://www.facebook.com/messages/LovelyBeautyVitamin?ref=hl

SMS.call hubungi Faizah : 018-2003707 @ 017-2187915 " detox"

(๑‵●‿●‵๑) (๑‵●‿●‵๑)(๑‵●‿●‵๑)(๑‵●‿●‵๑)

Pengedar shaklee Sijangkang, Telok Panglima Garang, Shah Alam, Damansara.
Pengeposan produk shaklee seluruh Malaysia, Sabah Sarawak, Brunei dan Singapura

 

Disclaimer #1

Sebarang penulisan di LovelyZaiz.com adalah perkongsian peribadi. Tiada kaitan dengan mana-mana pihak samada masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia. Dilarang untuk mencetak/menyalin sekiranya bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu.

Disclaimer #2

Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.