Followers

"Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan manusia."

Facebook Badge

Kolestrol jahat turun dalam 2 bulan!!

Alhamdulillah, seronok betul..

Kolestrol turun dalam masa 2 bulan terbukti dengan ujian darah di hospital.

PERKONGSIAN BACAAN KOLESTEROL TURUN DENGAN PHYTOCOL

Berikut adalah perkongsian dari salah seorang pengamal Phytocol, iaitu Tuan Ethan Wang.

Beliau mula ambil bacaan kolesterol tanpa Phytocol pada 26 March 2014. Bacaan kolesterol di catat 129 mg/dl

Dan bacaan seterusnya di ambil lebih kurang 2 bulan selepas konsisten Phytocol, iaitu pada 30 May 2014. Bacaan kolesterol menurun kepada 101 mg/dl!

Untuk melihat perubahan bacaan kolesterol, sekurang-kurangnya kita memerlukan masa 30 hari kerana cycle kolesterol akan bermula semula selepas lingkungan sebulan.



Apa tu Phytocol?
Phytocol ni mencegah kolestrol jahat menyerap dalam tubuh. Hanya lepaskan kolestrol baik saja untuk tubuh. Bagus sangat!! Sebab tu Phytocol ada dalam set jantung sihat. 

JOM! DAPATKAN PHYTOCOL SEKARANG. HUBUNGI SAYA:




------------------------------------------------
Saya pengedar shaklee anda.

MEMBANTU MASALAH KESIHATAN ANDA DENGAN VITAMIN SEMULAJADI

Konsultansi & cara pengambilan vitamin Shaklee esklusif untuk pelanggan:

========> HUBUNGI ZA <==========
https://www.facebook.com/messages/LovelyBeautyVitamin?ref=hl

SMS.call hubungi Faizah : 018-2003707 "kolestrol"

(๑‵●‿●‵๑) (๑‵●‿●‵๑)(๑‵●‿●‵๑)(๑‵●‿●‵๑)

PENGELOLA PROGRAM KURUS SEMUDAH ABC

Pengedar shaklee Sijangkang, Telok Panglima Garang, Shah Alam, Damansara.
Pengeposan produk shaklee seluruh Malaysia, Sabah Sarawak, Brunei dan Singapura.

♡♡♡ za /iz
018-2003707 / 017-2187915

Tanda penyakit jantung dan tips jaga kesihatan jantung


Meninggal dunia di usia muda? Ya, memang lah kan.. ajal maut di tangan tuhan. Bila-bila masa boleh ditarik nyawa atas kehendakNya..tapi tanggungjawab kita untuk jaga kesihatan!

Ok! Ni realitinya! Penyakit jantung bukan lagi menyerang orang tua. Muda2 berpenyakit jantung dan meninggal dunia secara tiba2 dah banyak berlaku.

Hani Mohsin Hanafi, pelakon lelaki popular Malaysia di Malaysia rebah di LCCT pada tanggal 25 Julai 2006 semasa beliau sedang menunggu penerbangan ke Langkawi bersama anak kesayangannya Hani Karmila. Beliau diserang sakit jantung dan hanya berusia 41 tahun.

Jika anda rasa anda sihat. Cuba baca yang ini pula.

Pemain bola keranjang Malaysia iaitu Jacky Ng Kiat Kee telah meninggal secara mengejut ketika sedang bermain bola keranjang mewakili Malaysia di China akibat serangan strok. Penyebabnya adalah paras kolestrol jahat tinggi!! Beliau seorang yang fit dan hanya berusia 25 tahun!

Adakah anda lebih muda dan fit dari seorang atlit sukan negara?? 

Menurut statistik yang dikeluarkan oleh World Health Organization 20101 daripada 3 kematian yang berlaku adalah disebabkan oleh penyakit jantung.

Cuba anda lihat gambar di bawah. Penyakit jantung bukan lagi penyakit orang tua-tua. 

Tanda-Tanda Jantung Bermasalah

Pertama sekali, untuk mengesan sekiranya jantung bermasalah. Cuba lihat tanda-tanda di bawah. Sekiranya ada simptom berikut. Anda berisiko tinggi untuk diserang masalah jantung pada usia yang masih muda seawal 20 tahun!

Dari laman Facebook kesihatan DBKL:

Elok kita kenal beberapa tanda-tanda yang mungkin memberikan indikasi bahawa kita ada masalah jantung.

1. Lidah atau gusi menjadi bengkak atau sakit - berkemungkinan jantung kita ada masalah seperti lemak berlebihan, Injap jantung lemah atau saluran koronari tersumbat.
2. Terasa kebas tangan kiri dan juga lengan - Jika sakitnya berpanjangan pada lengan tangan kiri ada kemungkinan anda akan diserang sakit jantung dalam masa terdekat. (Bagi perempuan sakit terasa pada kedua-dua belah tangan)
3. Lidah terasa tegang dan pendek.
4. Rasa seronok teruja atau rasa bimbang tiba-tiba tanpa sebab.
5. Rasa sakit pada dada (Ulu hati sedikit ke sebelah kiri) - biasanya terasa seperti dada sedang dihempap oleh benda berat.
6. Daripada sakit dada rasa sakit mula merebak pada tangan, lengan, tengkok, belakang, abdomen dan rahang
7. Rasa tidak selesa pada dada seperti dipam angin penuh, atau rasa pedih.
8. Batuk tiba-tiba dan berpanjangan atau terasa ada kahak dan sentiasa mahu berdehem.
9. Rasa kepala berpusing tidak seimbang.
10. Rasa keletihan sepanjang masa.
11. Rasa meloya dan tidak ada selera makan.
12. Degupan jantung tidak menentu.
13. Nafas terasa pendek.
14. Berpeluh dengan tiba-tiba walaupun sedang duduk rehat atas kerusi.
15. Membengkak pada bahagian seperti sendi-sendi di kaki atau abdomen.

16. Saat-saat paling hampir pada serangan jantung biasanya membawa kepada keletihan atau tidak maya yang teruk. 

Jika tangan kiri anda mulai rasa sakit Seperti terseliuh selepas rasai tanda-tanda di atas ia adalah petanda yang anda perlu berjumpa doktor dalam kadar segera kerana anda mungkin akan diserang stroke dalam masa terdekat. Pantas bertindak untuk rawatan mungkin menyelamatkan nyawa anda!

Langkah Mudah Mencegah Masalah Penyakit Jantung

Anda perlu lakukan langkah-langkah berikut bagi mengelak dari diserang penyakit jantung apatah lagi jika anda bukanlah seorang yang rajin bersenam dan juga gemuk!

1) LAKUKAN PEMERIKSAAN AWAL

Menurut sumber dari Kementerian Kesihatan, dari segi jumlah pesakit yang menghidap diabetes, Malaysia berada di tangga pertama dalam Asia dan tersenarai di tangga ke-10 dunia bagi selepas Asia Barat dan Asia Pasifik. Mengikut rekod, ada 2.6 juta pesakit diabetes berusia lebih 30 tahun.

Daripada jumlah ini, separuh atau 1.3 juta tidak sedar mereka mempunyai diabetes. Anda yang berisiko tinggi, disarankan membuat pemeriksaan awal dan berkala bagi mengelakkan sebarang komplikasi.

2)MENGAMBIL PEMAKANAN SEIMBANG

Kurangkan pengambilan lemak,terutama lemak tepu seperti mentega untuk merendahkan risiko kolesterol berlebihan dalam darah sekaligus mencegah risiko penyakit jantung. Makan buah-buahan dan sayur-sayuran (8 hingga 10 hidangan sehari) diikuti diet rendah lemak.

Ambil produk tenusu (3 hidangan sehari) boleh mengurangkan risiko tekanan darah tinggi. Akhirnya, kurangkan pengambilan gula dalam makanan dan minuman. Anda perlu memasak sendiri di rumah untuk mengawal paras gula dan garam dalam masakan!

3.MELAKUKAN AKTIVITI DAN SENAMAN

Menurut Pakar Runding Kardiologi, Datuk Dr. Khoo Kah Lin, aktiviti ringan atau sederhana, walaupun dilakukan selama 30 minit sehari boleh membawa manfaat. Aktiviti yang dimaksudkan termasuk berjalan kaki sambil bersiar-siar, naik tangga, berkebun, membersihkan laman, kerja rumah yang sederhana atau berat, menari dan senaman di rumah.

Senaman berbentuk aerobik yang lebih cergas seperti berjalan pantas, berlari, berenang, berbasikal, luncur kasut roda dan lompat tali pula merupakan cara terbaik untuk meningkatkan tahap kecergasan jantung dan paru-paru.

Jika anda mahu meningkatkan lagi tahap kecergasan, anda perlu bersenam 30 ke 60 minit, kebanyakan hari dalam seminggu, pada kadar 50-80 peratus daripada keupayaan maksimum anda.

4.MEMASTIKAN TIDUR YANG MENCUKUPI

Ubah gaya hidup anda. Masuk tidur lebih awal. Yayasan Tidur Kebangsaan di Amerika Syarikat mengesyorkan tidur selama 8-9 jam bagi orang dewasa. Tidur akan memperbaiki sistem imunisasi dan badan akan kekal sihat.

Semasa tidur, tubuh kita memproses glukosa. Jika tidak cukup tidur glukosa akan gagal diproses dan berisiko untuk diabetes. Oleh itu, pastikan tidur anda cukup supaya badan boleh memproses glukosa dengan baik.

Tidur yang mencukupi juga boleh melegakan dari tekanan (stress) dan menjadikan badan lebih tenang disamping merendahkan paras kolestrol dan tekanan darah serta mengelakkan berlakunya penyakit jantung.

5.KAWAL EMOSI AGAR TIDAK TERTEKAN / STRESS

Kawal emosi anda agar tidak tertekan atau stress. Ini boleh dicegah jika anda berusaha meningkatkan kemampuan dan keyakinan diri untuk menanganinya. Cara termudah mengatasi stress ialah dengan mencari puncanya.

Sekiranya beban kerja merupakan punca, berilah perhatian lebih terhadapnya dan cubalah menyelesaikan setiap masalah yang timbul dengan sebaik mungkin. Ada pelbagai cara untuk mengatasi stress antaranya rehat seketika, melakukan riadah, bercakap dengan seseorang, bercuti dari kerja dan sebagainya.

Kalau Anda Sayangkan Jantung Anda, Ikuti Nasihat Ikhlas Suami Saya Yang Pernah Mengidap Hypertensi

Pengambilan Supplemen Untuk Kurangkan Risiko Penyakit 3 Serangkai

Akhir sekali, anda amat disyorkan untuk mengambil suplemen sebagai usaha untuk mengurangkan risiko dan mencegah penyakit 3 serangkai ini.

Kenapa anda perlu ambil supplemen?

Ia adalah untuk melindungi anda daripada penyebab utama masalah jantung iaitu kolestrol tinggi.


Cuba lihat ilustrasi di bawah:

Dengan tabiat pemakanan yang tak sihat di atas. Bagaimana anda dapat melindungi jantung anda? 

Buatlah keputusan anda pada hari ini juga untuk manfaat kesihatan berpanjangan kerana tubuh yang sihat adalah aset yang paling lebih berharga dari segalanya.

Untuk ini, saya sarankan anda melaburkan wang untuk membeli supplemen untuk memperkuatkan dan melindungi jantung untuk kebaikan anda.

Phytocol-ST Membantu Mencegah Mendapan Plak Pada Arteri

Kaedah terbaik untuk mengelakkan kolestrol termendap ke dalam salur darah adalah dengan pengambilan fitosterol. Secara ringkasnya, fitosterol mempunyai struktur kimia yang sama dengan kolestrol ‘jahat’ dan mampu melawan kolestrol untuk membentuk plak. Semakin tinggi kandungan fitosterol, semakin cepat kadar kolestrol dapat distabilkan.

Fitosterol yang diperlukan tubuh memerlukan anda untuk makan 200 batang lobak merah, 70 keping roti gandum dan 425 biji tomatodalam sehari!

Mampukah kita?

Pengambilan supplemen Phytocol-ST ini mengikut dos yang disarankan mampu untuk menampung keperluan 2000mg fisoterol daripada tumbuhan yang diperlukan oleh tubuh manusia dalam sehari.

Kesimpulannya, Phytocol-ST ini anda perlu ambil untuk mengelakkan kolestrol dari makanan yang anda makan daripada diserap masuk ke dalam tubuh dan dalam masa yang sama kolestrol sedia ada di dalam tubuh akan dinyahkeluar oleh kombinasi supplemen yang lain.

Teruskan pembacaan anda jika ingin hidup lama! 

Omegaguard Berperanan Menurunkan Paras Kolestrol ‘Jahat’ 

Minyak ikan yang kaya dengan Omega 3 sangat diperlukan oleh tubuh untuk kesihatan jantung. Ia membantu meningkatkan paras kolestrol ‘baik’ dalam darah. Kemudian, menghantar kolestrol ‘jahat’ ke hati untuk disingkirkan dari tubuh kita.

Paling terbaik, Omega 3 dalam minyak ikan ini juga berfungsi ‘membersihkan’ mendakan plak pada arteri sekaligus mencegah dari serangan stroke.

Kesimpulannya, kombinasi Phytosterol-ST bersama Omegaguard ini memang mantap untuk memastikan tubuh anda bebas dari cengkaman kolestrol ‘jahat’! 

CoQ Health Shaklee Membantu Menguatkan Otot Jantung

CoQ Health Shaklee ini mengandungi ramuan CoQ10 iaitu bahan yang diperlukan oleh tubuh untuk memperkuatkan otot jantung.

Namun begitu, apabila usia kita telah mencecah 20 tahun, penghasilan CoQ10 oleh tubuh akan merudum dan ia akan terus menurun seiring dengan usia.

Justeru, bahan ini sangat diperlukan oleh tubuh untuk terus mengekalkan kekuatan otot jantung untuk bekerja dengan baik.

Beberapa kajian klinikal yang melibatkan jumlah beberapa individu di Amerika Syarikat menunjukkan bahawa CoQ10 boleh mengurangkan tekanan darah. Walau bagaimanapun, ia mungkin mengambil masa 4 hingga ke 12 minggu untuk melihat apa-apa perubahan .

Dalam satu analisis, selepas membuat 12 kajian klinikal, penyelidik membuat kesimpulan bahawa CoQ10 berpotensi untuk menurunkan tekanan darah sistolik sehingga 17 mm Hg dan tekanan darah diastolik sebanyak 10 mm Hg, tanpa kesan sampingan yang ketara.

Vivix Shaklee Berfungsi Membantu Melindungi Jantung

VIVIX adalah supplemen yang mengandungi kombinasi resevratrol dan phytonutrient. Sumber resevratrol dan phytonutrient ini adalah dari anggur muscadine, sejenis anggur yang jarang ditemui dan terbaik kerana ianya tumbuh secara semulajadi.

Vivix juga kaya dengan polifenol. Polifenol terdapat dalam pelbagai tumbuhan seperti buah, sayur dan teh herba. Polifenol adalah satu komposisi penting dalam diet manusia dan haiwan. Kebaikan polifenol menyediakan bantuan terbaik menentang pembentukan penyakit kronik.

Hubungi saya dan dapatkannya sekarang sebelum segalanya terlambat!





------------------------------------------------
Saya pengedar shaklee anda.

MEMBANTU MASALAH KESIHATAN ANDA DENGAN VITAMIN SEMULAJADI

Konsultansi & cara pengambilan vitamin Shaklee esklusif untuk pelanggan:

========> HUBUNGI ZA <==========
https://www.facebook.com/messages/LovelyBeautyVitamin?ref=hl

SMS.call hubungi Faizah : 018-2003707 "jantung"

(๑‵●‿●‵๑) (๑‵●‿●‵๑)(๑‵●‿●‵๑)(๑‵●‿●‵๑)

PENGELOLA PROGRAM KURUS SEMUDAH ABC

Pengedar shaklee Sijangkang, Telok Panglima Garang, Shah Alam, Damansara.
Pengeposan produk shaklee seluruh Malaysia, Sabah Sarawak, Brunei dan Singapura.

♡♡♡ za /iz
018-2003707 / 017-2187915


Panduan MUDAH Untuk Pelanggan Membuat Pembelian Produk Shaklee Secara online

Assalamualaikum, apa khabar semua?

Alhamdulillah Shaklee baru-baru ini telah melancarkan aplikasi eSell di mana ia memudahkan anda untuk anda sebagai pelanggan setia untuk membeli produk Shaklee hanya di hujung jari, terus ke depan pintu. Oleh itu, saya amat teruja untuk memberi tutorial yang mudah dan ringkas ini untuk panduan anda.

Untuk pengetahuan anda semua, pembayaran hanya boleh dibuat dengan menggunakan kad kredit atau kad debit sahaja. Mudahkan? Anda tidak perlu lagi ke CDM atau ATM  untuk transfer wang kepada agent.

1. Untuk membuat pesanan, anda boleh klik ikon seperti di bawah yang terdapat di bawah entry blog:

2. Anda akan diminta untuk bersetuju dengan terma dan syarat pembelian, kemudian
klik butang “Next”. Anda akan ke halaman di mana terdapat setiap  produk yang anda telah dipilih beserta kuantiti yang dikehendaki.

3. Anda boleh menukar kuantiti produk jika mereka mahu menambah atau
mengurangkan pembelian mereka.
4. Anda kemudiannya akan memilih “Update” untuk mengesahkan perubahan.
5. Untuk pesanan barang mereka, mereka akan klik “Checkout“.

5. Anda akan mengisi maklumat diri dan maklumat penghantaran.

6. Kemudian anda bolek klik ‘Continue’ Untuk melihat semula senarai pesanan anda.

7.Jika halaman pengesahan pesanan adalah betul,anda boleh klik

 “Proceed for payment“.

 

8. Kemudian anda perlu memasukkan maklumat kad kredit atau kad debit anda

 

9. Klik “Comfirm Payment” untuk memuktamadkan urus niaga.

Selesai dan tahniah!! kerana berjaya membuat pesanan!! Anda hanya perlu menunggu produk Shaklee kesayangan anda sampai ke muka pintu..

Selamat bershopping!!



------------------------------------------------
Saya pengedar shaklee anda.

MEMBANTU MASALAH KESIHATAN ANDA DENGAN VITAMIN SEMULAJADI

Konsultansi & cara pengambilan vitamin Shaklee esklusif untuk pelanggan:

========> HUBUNGI ZA <==========
https://www.facebook.com/messages/LovelyBeautyVitamin?ref=hl

SMS.call hubungi Faizah : 018-2003707 "shaklee"

(๑‵●‿●‵๑) (๑‵●‿●‵๑)(๑‵●‿●‵๑)(๑‵●‿●‵๑)

PENGELOLA PROGRAM KURUS SEMUDAH ABC

Pengedar shaklee Sijangkang, Telok Panglima Garang, Shah Alam, Damansara.
Pengeposan produk shaklee seluruh Malaysia, Sabah Sarawak, Brunei dan Singapura.

♡♡♡ za /iz
018-2003707 / 017-2187915

Asam Pedas Melaka - Ikan Tenggiri

Assalamualaikum! Salam Ahad!

Yeay! Kami di Melaka harini. Kat rumah mak mertua, ada ikan tenggiri dalam peti ais.

Encik huby request asam pedas, nak macam mak masak katanya.. hihi!

Sementara baby comel Izz Zafri Aqil tido, daku ready semua bahan2 masak then masak!! Woa kejap je siap n senang! 30 minit je saya siap masak..

Kenapa saya sangat suka masak asam pedas ni? Sebab:
- huby suka
- saya suka
- senang.. dalam 1 hidangan siap kuah + sayur + lauk.

Ok!! Jom cuba masak asam pedas yang mak mertua ajar saya. Saya memang suka bendi asam pedas sejak pandai masak asam pedas ni. Sedappppp.!! So, tu yang letak banyak2 bendi.  Ikut uolls nak banyak ke sikit bendi tu ye.

BAHAN-BAHANNYA :-)

5 potong ikan tenggiri

20 bendi belah 2 ( atau kalau kecil potong kepala dan ekor je)

20 biji tomato ceri (atau 2 biji tomato biasa)

2 batang serai, diketuk

1 kuntum bunga kantan, belah 2

5 helai daun limau purut

2 1/2 senduk nasi cili kisar

2 camca besar pes asam jawa

Garam secukup rasa

Air secukupnya

BAHAN KISAR HALUS :-)

7 biji bawang merah

1 ulas bawang putih

1/2 inci halia

1/2 inci kunyit hidup

BAHAN TUMIS :-)

3/4 camca teh jintan kasar*

3/4 camca teh jintan halus*

1/2 camca teh lada hitam*

1 kayu manis

5 biji buah pelaga

2 bunga lawang

CARA MEMBUATNYA :-)

1. Ikan tenggiri dipotong pada saiz sederhana, perap dengan jus limau nipis /  asam jawa selama 15 minit, kemudian cuci bersih dan toskan. Ketepikan.

2. Tomato di belah 4 setiap 1 (kalau guna tomato ceri tak perlu belah). Ketepikan.

3. Panaskan minyak dalam periuk (anggaran 1/3 cawan atau lebih sedikit).

4. Tumis bahan2 kisar halus, serai, bunga kantan sampai layu sikit dan masukkan daun limau purut kemudian bahan2 tumis  goreng hingga harum.

5. Tambah cili kisar, kacau rata dan masak hingga naik minyak. Guna api kecil dan kacau selalu jangan sampai berkerak.

6.  Tambah pes asam jawa dan kacau rata. Tuang air secukupnya (anggaran kurang sikit dari 1 liter). Biar mendidih.

7. Tambah Bendi, mendidih lagi masukkan ikan. (Mak pesan, kalau lepas masuk ikan tu kuah mesti aras ikan @ tutup tak nampak ikan. So, kalau kurang tambah air panas dah masak ye)

8. Masak hingga bendi dan ikan lembut.

9. Perasakan dengan garam secukupnya.

10. Akhir sekali masuk tomato, tunggu masak sekejap dan rasa, jangan sampai lembik sangat. Jika ok boleh matikan api.

11. Alhamdulillah, siap!! Boleh hidangkan bersama nasi panas dan lauk2 lain...

Woaa!! Memang terangkat!! Kena puji huby la.. syokk!! Sedap bak mak masak air tangan saya ni. Heheheh!

Kawan2, Selamat mencuba...



------------------------------------------------
Saya pengedar shaklee anda.

MEMBANTU MASALAH KESIHATAN ANDA DENGAN VITAMIN SEMULAJADI

Konsultansi & cara pengambilan vitamin Shaklee esklusif untuk pelanggan:


------------------------------------------------
Saya pengedar shaklee anda.

MEMBANTU MASALAH KESIHATAN ANDA DENGAN VITAMIN SEMULAJADI

Konsultansi & cara pengambilan vitamin Shaklee esklusif untuk pelanggan:

========> HUBUNGI ZA <==========
https://www.facebook.com/messages/LovelyBeautyVitamin?ref=hl

SMS.call hubungi Faizah : 018-2003707 "shaklee"

(๑‵●‿●‵๑) (๑‵●‿●‵๑)(๑‵●‿●‵๑)(๑‵●‿●‵๑)

PENGELOLA PROGRAM KURUS SEMUDAH ABC

Pengedar shaklee Sijangkang, Telok Panglima Garang, Shah Alam, Damansara.
Pengeposan produk shaklee seluruh Malaysia, Sabah Sarawak, Brunei dan Singapura.

♡♡♡ za /iz
018-2003707 / 017-2187915

 

Disclaimer #1

Sebarang penulisan di LovelyZaiz.com adalah perkongsian peribadi. Tiada kaitan dengan mana-mana pihak samada masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia. Dilarang untuk mencetak/menyalin sekiranya bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu.

Disclaimer #2

Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.