Followers

"Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan manusia."

Facebook Badge

ORANG ISLAM KENA KAYA

Kenapa org islam kena KAYA?

Digalakkan umat Islam untuk kaya dengan niat untuk mudah menunaikan ibadah haji dan membantu umat Islam dengan cara menyediakan peluang pekerjaan dan mengeluarkan zakat.

👍👍👍👍👍👍

www.lovelyzaiz.com

Faizah,
018-2003707
Pengedar shaklee Sijangkang, Telok Panglima Grang, Shah Alam, Damansara

7 Pesanan Tan Sri Syed Moktar Al Bukhary Kepada Usahawan Islam

Pesanan Tan Sri Syed Moktar Al Bukhary Kepada Orang Islam

Bidang keusahawanan tentunya menjanjikan masa depan yang cerah andai ianya diurus dan digunakan dengan sebaik mungkin. . Diantara tokoh usahawan Muslim yang berjaya ialah Tan Sri Syed Moktar Al Bukhary yang tersenarai di dalam 10 usahawan yang berjaya di Malaysia. Ikuti Pesanan yang disampaikan beliau kepada bakal usahawan

#1 – Fokus Sebelum Pelbagaikan Perniagaan

Beliau nasihatkan agar para usahawan fokus kepada satu perniagaan terlebih dahulu sehingga stabil dan menguntungkan sebelum mempelbagaikan perniagaan. Beliau mempelbagaikan perniagaan setelah perniagaan pertama beliau telah stabil dan menguntungkan.
Perniagaan pertama perlu kukuh sebelum anda mempelbagaikan perniagaan supaya jika perniagaan yang baru kita ceburi tidak maju, maka kita boleh kembali kepada perniagaan pertama yang kita usahakan.
Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary

“Saya sendiri kalau apa-apa terjadi terhadap perniagaan saya sekarang, saya akan balik buat perniagaan yang mula-mula saya usahakan dulu. Perniagaan pertama saya masih beroperasi, lori dan kedai masih ada lagi di Kedah” tambah beliau dengan nada cukup rendah diri.

#2 – Kejayaan Perlukan Masa

Beliau juga nasihatkan agar usahawan muda jangan cepat nak berjaya. Setiap usaha sememangnya perlu melalui fasa kesusahan, cabaran dan sebagainya.
Beliau mengambil contoh diri beliau sendiri yang bermula dari bawah dengan membantu ayahnya menjual lembu dan kerbau di kampung sebelum mencapai tahap sekarang.Kalau kita melalui jalan yang susah, barulah kita akan menghargai dan menemui jalan senang.
Biasanya apabila memperolehi kejayaan yang singkat, mudah jugalah untuk perniagaan yang kita usahakan itu jatuh.

“Kalau kita melalui jalan yang susah, barulah kita akan menghargai dan menemui jalan senang” jelas beliau ringkas.

#3 – Jangan Putus Asa

Ini adalah frasa yang kerap keluar dari mulut beliau. Beliau menjelaskan setiap perniagaan sama ada kecil ataupun besar akan mempunyai masalah, cabaran dan karenah yang tersendiri. Oleh itu, para usahawan tidak boleh mudah berputus asa dan tunduk dengan masalah.
Saya ni tiada apa-apa, tiada apa yang istimewa tentang diri saya. Tetapi apa yang membezakan saya ialah bagaimana saya menghadapi setiap cabaran dan masalah di dalam perniagaan.

“Saya ni tiada apa-apa, tiadaapa yang istimewa tentang diri saya. Tetapi apa yang membezakan saya ialah bagaimana saya menghadapi setiap cabaran dan masalah di dalam perniagaan” jelas beliau sekali lagi dengan nada rendah diri.

Beliau ada berkongsi susah payah mengenai perniagaan pertama yang beliau usahakan bersama rakan kongsi bukan bumiputera.
Bagaimana rakan kongsi tersebut menekan beliau sehingga terpaksa menggadaikan dua lot tanah milik keluarga untuk dijadikan modal tambahan bagi mengekalkan penguasaan share majoriti di dalam syarikat Bukhary Rice Sdn. Bhd.

“Kalau apa-apa terjadi terhadap perniagaan saya masa tu, maka kami sekeluarga boleh kehilangan tempat tinggal” jelas beliau.

#4 – Jangan Sekadar Mengharap Dibantu

Beliau sering mengingatkan bahawa beliau hanyalah orang biasa yang diberi peluang oleh kerajaan. Apabila diberi peluang, beliau akan berusaha bersungguh-sungguh terhadap peluang tersebut.
Oleh itu, beliau berpesan kepada semua usahawan agar bukan sekadar berharap untuk dibantu tetapi bersedia dari segi fizikal dan mental untuk dibantu.
Ramai orang Melayu apabila kerajaan anugerahkan projek, mereka lebih cenderung untuk berikan projek tersebut kepada syarikat lain untuk usahakan kerana mengejar keuntungan jangka masa pendek. Majoriti syarikat Melayu akan memberikan projek kepada syarikat bukan bumiputera untuk mengusahakannya sebagai sub-company.Tak mengapa biar saya usaha sendiri untuk beli lori tambahan bila dah untung nanti.

“Saya diberikan 3 permit lori untuk membawa beras dan saya apply loan MARA untuk membeli lori. MARA berikan saya cukup-cukup RM110,000 untuk belikan sebuah lori. Ada usahawan Cina datang nak beli atau sewa dua lagi permit saya, tetapi saya tak bagi. Tak mengapa biar saya usaha sendiri untuk beli lori tambahan bila dah untung nanti” kata beliau.

#5 – Yakin Dengan Diri Sendiri

Beliau juga mengharapkan agar para usahawan yakin dengan diri sendiri dan apa yang sedang diusahakan. Ramai usahawan bumiputera tidak boleh berjaya bukan kerana idea mereka tidak bagus, tetapi kerana tidak yakin dengan diri mereka.
Allah kata kalau nak kenal Dia maka kena kenal diri sendiri dulu. Yakin dengan diri sendiri adalah salah satu tanda orang itu kenal dirinya sendiri. Insyallah bila yakin Allah akan permudahkan urusan kita.

“Allah kata kalau nak kenal Dia maka kena kenal diri sendiri dulu. Yakin dengan diri sendiri adalah salah satu tanda orang itu kenal dirinya sendiri. Insyallah bila yakin Allah akan permudahkan urusan kita” jelas beliau.

#6 – Berniaga Bukan Untuk Diri Sendiri

Beliau terkenal sebagai seorang usahawan yang banyak memberi kembali kepada masyarakat. Malah beliau mempunyai lebih kurang 260,000 pekerja yang berkait secara langsung ataupun tidak dengan semua syarikat milik beliau. 80% diperuntukkan untuk golongan bumiputera.
Apa yang lebih menarik, beliau tidak menjual perniagaan beliau kerana memikirkan nasib golongan yang bergantung kepada syarikat beliau untuk mendapatkan sumber rezeki.
Jika saya jual satu lori maka secara tidak langsung tiga keluarga Islam Melayu telah hilang sumber pendapatan.

“Kedai dan lori-lori untuk perniagaan pertama saya masih lagi ada di Kedah. Perniagaan itu masih berjalan seperti biasa. Setiap lori akan ada tiga orang pemandu, jika saya jual satu lori maka secara tidak langsung tiga keluarga Islam Melayu telah hilang sumber pendapatan” jelas beliau.

#7 – Usahawan Islam Ada Akhirat

Beliau juga berpesan bahawa setiap usahawan Islam tidak sama dengan usahawan bukan Islam. Usahawan Islam berniaga untuk mendapat manafaat di dunia akhirat tetapi usahawan bukan Islam berniaga untuk dunia sahaja.
Kita sebagai usahawan Islam kalau berjaya syukur dan kalau tak berjaya pun kita syukur. Paling penting kita terus berusaha.

“Jadi jangan risau kalau kita tengok kenapa bangsa lain yang bukan Islam lebih berjaya di dalam perniagaan kerana Allah dah janjikan dunia buat mereka. Kita sebagai usahawan Islam kalau berjaya syukur dan kalau tak berjaya pun kita syukur. Paling penting kita terus berusaha” jelas beliau…

>>semoga kita sama-sama tergolong sebagai usahawan muslim yang berjaya, berbakti kepada agama & menurut perintahNya.

Anda kaya, berjaya & bahagia. Amin~

Faizah,
018-2003707

Pengedar shaklee Sijangkang, Telok Panglims Garang, Shah Alam & Damansara.

*sumber: http://www.tv14.my/2014/04/07/7-pesanan-tan-sri-syed-moktar-al-bukhary-kepada-orang-islam/

MAKANAN SAKIT TULANG

[Ostematrix:  Vitamin makanan tulang, gigi & sendi]

Pernah tak rasa sakit tiba-tiba di bahagian pinggang, lutut, bahu dan lain-lain, bila bergerak berlebihan? Masa itu kita fikir "Macam orang tua aku ni, sakit pinggang pulak"..silap!

****************************
Anda memang silap bila berfikir begitu. Sakit sendi BUKAN  sakit orang tua. Sesiapa pun berisiko tanpa tanpa mengenal usia. Sekilas Fakta Kementerian Malaysia berkaitan penyakit sendi :

1 dari 3 rakyat Malaysia terutamanya wanita berisiko mendapat Osteoporosis
50% dari kejadian patah tulang selepas umur 50 tahun adalah disebabkan Osteoporosis.

1 dari 1,000 kanak-kanak di Malaysia berisiko mendapat Radang Sendi (Rheumatoid Arthritis, RA)

*****************************
Risiko penyakit RA menyerang wanita 3 kali ganda dari lelaki
56% penyakit RA di Malaysia tidak dapat kembali bekerja kerana kecacatan disebabkan tidak dapat rawatan awal.
42% pesakit RA adalah berumur di bawah 50 tahun

****************************
Tanda-Tanda tulang & gigi  Tidak Sihat :
👉Mudah kejang dan tegang pada badan
👉Rasa lenguh-lenguh dan kebas yang berlarutan
👉Bengkak pada sendi
👉Rasa sakit pada sendi terutama bila bergerak
👉Bunyi berkeriuk pada sendi
👉Ngilu gigi & gigi jarang
👉rasa "menangkap" di pinggang
👉Tidur tak lena & xselesa
👉Rasa semutan pada tulang bila sejuk

**************************
Penyelesainya.. makanan ini baik untuk tulang, gigi & sendi seperti :

Kalsium dan mineral - membantu pembentukan sel tulang, gigi & sendi yang sihat

Vitamin D - meningkatkan penyerapan kalsium

Zinc, Kuprum, Manganes dan Boron - memelihara metabolisma kerangka dan pertumbuhan otot, menyusun enzim yang diperlukan untuk membaiki tulang, rawan dan menghalang artritis.

Magnesium - menggabungkan kalsium ke dalam tulang dan menguatkan mereka.

****************************
Semua di atas dalam 1 produk.. Ostematrix Shaklee..

Amalkan 4biji Ostematrix Shaklee setiap hari:

✔Ianya Mengurangkan inflamasi sakit-sakit
✔Mengekalkan sel tulang yang sihat
✔Mengurangkan gejala sakit sendi dan tulang
✔Bertindak sebagai pelincir yang membantu pergerakkan sendi dengan lebih lancar
✔Terbukti secara klinikal diserap sepenuhnya selepas 12 jam pengambilan
✔Kuatkan tulang, gigi, kuku & sendi
✔Tiada gusi berdarah
✔Baiki kekejangan & kebas-kebas
✔Meringankan stress
✔Baiki jantung berdebar
✔Kurangkan sakit senggugut
✔Mengalkalikan tubuh & kurangkan gastrik
✔Melawaskan pembuangan air kecil

👉Sesuai untuk remaja yang ingin tinggikan tubuh, ibu hamil, ibu berpantang, ibu menyusu, driver, pekerja binaan / berat, individu berumur 12tahun ke atas, golongan veteran & individu alergik susu.

PM / whatsapp 018-2003707

SET KURUS BERKESAN



[SET KURUS BERKESAN]

************************
Ini yang saya amalkan. Berjaya hilang lemak sebanyak 22kilo, hilang inci di pinggang sebanyak 7inci.

Free ebook panduan BUANG LEMAK dengan jayanya. Ebook ni bernilai RM60. Free je nak bagi..

Pm / whatsapp 018-2003707

Faizah.
Pengedar shaklee. Jaminan konsultansi terbaik + follow up penuh kasih sayang.

PETUA BANYAKKAN SUSU BADAN [cara tradisional]

Saya nak share beberapa petua banyakkan susu badan secara 'tradisional'. Semoga makanan-makanan yang disenaraikan ni dapat membantu anda untuk menjayakan penyusuan bayi anda selama 2 tahun.. (^_^)

Antara makanan / petua untuk banyakkan susu badan adalah:

1. Lobak Putih—Ada yang buat sup dan jus. Mana yang boleh terima tekaklah.
2. Sawi—Masak goreng atau rebus.
3. Kobis bulat—Ambil 2 kelopak daunnya dan tekap ke breast.
4. Minum susu—susu breastfeeding @ susu fresh.
5. Air masak—Jangan lupa minum air masak banyak-banyak. Kajian menunjukkan minum air masak sebelum breastfeed baby, InsyaAllah banyak air susunya.
6. Longan—Samada dibuat jus atau dimakan begitu sahaja. Kering atau basah. Yang kering direbus dulu dengan gula batu, kemudian ditapis dan diminum airnya.
7. Halba—rendam dan minum airnya.
8. Pegaga, daun pucuk betik, jantung pisang—dimakan sebagai ulam, rebus atau urap. Urap tu campuran kelapa, daun, bawang merah, bawang putih, ikan bilis.
9. Ayat 60 surah Al-Baqarah
10. Oat—minum dengan air suam + susu tin/Anmum, buat lempeng/cekodok.
11. Soya—minum secawan ke 3 cawan sehari
12. Madu—sebagai pemanis dalam minuman atau dessert.
13. Tawakkal kepada Allah dan berharap susu keluar dan cukup untuk baby.
14. Kurma- makan begitu sahaja atau rendam dalam air.

Jemput tekan "share" utk manfaat bersama

★soya tu saya cadangkan ESP Shaklee. PROTEIN soya NON GMO yang asli.

In shaa Allah, berjaya. Selamat menjayakan penyusuan bayi anda.

FAIZAH,
018-2003707.

PENGEDAR SHAKLEE Sijangkang, Telok Panglina Garang, Shah Alam & Damansara.

Makanan Yang Membakar Lemak

Petua Kesihatan:

Berikut adalah 10 Makanan Yang Membakar Lemak

1. Oat :
Ia bukan sahaja mempunyai rasa yang hebat tetapi juga mengurangkan rasa lapar anda. Oat mengandungi serat yang membantu dan menstabilkan tahap kolesterol .

2. Telur:
Telur adalah sumber yang kaya dengan protein dan rendah kalori. Telur membantu kita untuk membina otot dan membangunkan kolesterol baik .

3. Epal :
Epal diperkaya dengan antioksidan yang kuat dan makanan tambahan lain. Paling penting ia mengandungi pektin yang membantu untuk mengurangkan sel-sel lemak di dalam badan.

4. Green Cili :
cili hijau mengandungi Capsaicin yang membantu untuk membangunkan sel-sel pertumbuhan badan dan membakar kalori dalam masa cepat.

5. Bawang putih:
Bawang putih mengandungi Allicin yang mempunyai ciri-ciri anti -bakteria membantu kita untuk mengurangkan lemak dan membuang kolesterol tidak baik .

6. Madu:
Madu adalah salah satu yang terbaik untuk membakar lemak. Tambah madu dalam air suam dan minum setiap hari pada awal pagi .

7. Teh Hijau:
Teh Hijau adalah salah satu yang paling berkesan yang boleh membantu anda untuk mengurangkan berat badan. Ia mengandungi Antioksidan yang membantu dan menstabilkan berat badan kita .Amik 2 cawan setiap hari teh hijau ini untuk hasil yang lebih baik.

8. Rumput Gandum (WHEAT GRASS) :
Ia meningkatkan metabolisme dan membantu untuk mengurangkan lemak.

9. Tomato :
Tomato membantu kita untuk membakar lemak dalam masa cepat. Ia juga membantu kita untuk menjauhkan diri dari kanser. Jadi Ambil tomato dalam diet anda secara berkala.

10. Coklat Gelap :
Coklat gelap mengandungi Flavonoid, ciri-ciri anti -radang yang membantu untuk
mengurangkan tahap kolesterol dalam darah. Ia merangsang pertumbuhan serotonin
dalam darah dan juga membakar lemak.

Jika sayang share yer pada kawan-kawan

Faizah,
018-2003707

★PENGEDAR SHAKLEE Sijangkang, Telok panglima garang, shah alam & damansara.
Cod free delivery.

Coaching & strawberry chocolate

Alhamdulillah.. Selesai bercoaching2 personal di whatsapp sambil saya di rumah makan strawberry chocolate.

:) wee~ seronok! Bagi tips2 blog ke 3 anak buah bisnes yang baru nak buat blog. Hehe.. saya pun beginner lagi.

Masih belajar. Tapi ada sikit tips orang bagi.. saya dah buat dan sampaikan balik..

Yang lebih expert nanti belajar lagi. Ahaha.. ;)

Terima kasih melawat ke blog saya.

Faizah,
0182003707
Pengedar shaklee sijamgkang, telok panglima garang, shah alam & damansara.

Set penyusuan 3M

Fungsi setiap2 vitamin dlm set 3M :

• Vitalea@ Multivitamin dengan formula zat besi,

-pembentukan darah. mencantikkan kulit wajah, kuku yang licin, akar rambut yg kuat (kurang rambut gugur)
- membantu mencegah penyakit tiroid@ beguk (penyakit tiroid ini terjadi kebiasaannya kerana kekurangan iodin dan ini terdapat di dalam vitalea kita).
- badan tidak mudah lesu dan menjadikan kulit yang sentiasa tegang.

• B complex

- amat diperlukan oleh tubuh badan = otak lebih fokus, emosi lebih stabil dan wajah berseri ;)
— anti stress. Ibu menyusu perlu sentiasa tenang utk elak susu merundum

• Vitamin C

- antioksidan, membantu meningkatkan sistem imunisasi badan dan kulit lebih cantik

• Alfalfa

- MILK BOOSTER = membantu meningkatkan imunisasi, mengandungi kalsium dan bagi ibu-ibu yang menyusu ia sangat membantu mencepatkan penghasilan susu ibu.

• Ostematrix

- Kalsium penting untuk bina darah, bina tulang, gigi dan saraf
- PENTING bagi ibu yang menyusu
- tidak boleh dipandang remeh. Jika ibu tidak menggantikan semula kalsium ini (semasa proses menyusu, period) maka si ibu tadi akan mengalami risiko osteoporosis, rasa sengal kaki dan tulang belakang, mudah letih dan lesu serta muka menampakkan garisan tua.

• ESP @ Energizing Soy Protien

- Komposisi vitamin utama dalam susuibu ialah protin.
- mengekalkan pertumbuhan normal dan pemeliharaan tisu. Mengawal atur keseimbangan bendalir dalam badan.
- membina hormon, enzim dan antibodi

Sekian utk manfaat ibu-ibu semua.

Untuk pertanyaan dan tempahan, boleh hubungi saya.

Faizah,
018-2003707
Pengedar shaklee sijangkang, telok panglima garang, shah alam & Damansara. (Cod free)

Pengeposan seluruh malaysia.

••lihat testimoni di bawah:

KURUS SANGAT PUN TAK SIHAT

Kesian sangat anak-anak yang terlalu kurus.

Memang logik bila ada yang  kurus sebab tak makan..

Tapi jangan terkejut tau sbb ada yang makan banyak tapi tetap kurus kering.

Antara sebabnya ialah, mungkin kanak-kanak  terlalu stress @ pemakanan yang kurang sihat @ sistem badan xdapat menyerap vitamin @ terlalu kerap berjemur bawah matahari..ligat sangat bermain..

Good moomies,jom bertindak demi kesihatan anak2..

Set naik berat kanak2 shaklee.. membantu menormalkan metabolisma badan dan dapatkan selera makan anak2. Ia juga membantu anak2 supaya tidak stress, penyerapan maximum vitamin dalam tubuh serta mendapatkan bmi ideal kanak2..

Hasilnya, saiz dan berat anak2 lebih normal, badan lebih sihat.

In shaa Allah..

Faizah,
018-2003707

 

Disclaimer #1

Sebarang penulisan di LovelyZaiz.com adalah perkongsian peribadi. Tiada kaitan dengan mana-mana pihak samada masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia. Dilarang untuk mencetak/menyalin sekiranya bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu.

Disclaimer #2

Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.