Followers

"Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan manusia."

Facebook Badge

PATOGEN YANG JAHAT

PATOGEN.

Sekali baca bunyi dah seakan macam Pentagon kan? 😂

Patogen ni ape?

Istilah Patogen berasal dari bahasa Yunani Kuno yang bermaksud penyebab penderitaan. Kalau bahasa mudahnya kita panggil bakteria atau virus yang menjadi penyebab kesakitan atau penderitaan.

Apabila patogen ini memasuki tubuh kita, ia akan dihalang oleh dua sistem pertahanan tubuh kita terlebih dahulu.

Pertahan pertama adalah kulit, membran mukus, jus gastrik, air mata, peluh dan air liur. Manakala pertahanan kedua adalah sel-sel darah putih.

Jika patogen ini dapat menembusi pertahanan diri kita yang kedua iaitu sel darah putih maka interferon diperlukan untuk menguatkan pertahanannya semula.

Mana nak dapat interferon ni?

Interferon telah ditemui pada tahun 1954 oleh pakar imunologis iaitu Dr Yasuhiko Kojima. Dr Yasuhiko mengambil masa selama 40 tahun untuk menghasilkan Nutriferon dengan membuat kajian ke atas 200 herba, dan hanya memilih 4 tumbuhan sahaja iaitu biji labu, biji plantago asiatica, honeysuckle jepun dan bunga safflower.

Interferon boleh juga didapati secara suntikan. Kebiasaannya akan diberikan kepada pesakit yang benar-benar memerlukan seperti pesakit kanser, hepatitis B dan lain-lain dengan kos yang sangat tinggi. Bagaimanapun suntikan interferon adalah sangat bertoksik sebenarnya.

Dengan pengambilan Nutriferon, interferon dalam tubuh akan dihasilkan secara semulajadi. Nutriferon® berfungsi di dalam peringkat selular sel melalui dua cara iaitu:

Pertama – mengaktifkan sistem pertahanan imun dengan aktif atau cepat.

Kedua – menggerakkan “pasukan cari dan musnah” dalam sistem imuniti badan.

Selain mengambil Nutriferon untuk tingkatkan pertahanan diri, Ana sekeluarga mengamalkan Vitamin C, Omega Guard dan ESP untuk tingkatkan pertahanan diri.

Antara tanda2 imun anda semakin lemah :-
🌿 kerap demam, batuk dan selsema yg berpanjangan.
🌿 proses pemulihan yang lama dari sebarang penyakit.
🌿 infeksi saluran pernafasan seperti pneumonia dan bronkitis.
🌿 selalu merasa letih atau lelah meskipun telah mendapat rehat yang cukup.
🌿 sakit kepala terus-menerus berserta mata dan hidung berair.
🌿 sering mengalami rasa nyeri pada otot dan sendi.

Jom tingkatkan pertahanan diri kita sekeluarga dengan nutrisi. Bulan ni ada promo Nutriferon tau. Rugi tak grab 😊

#tsunamishaklee
#liveamazing
#shakleeeffect
#2wave

Petua Hilangkan Tahi Mata Bayi Dan Sakit Mata


Assalamualaikum wbt.

Tadi dalam grup geng bisnes, ada yang tanya macam-mana nak buat kalau anak sakit mata atau ada tahi mata sampai melekat kelopak mata tak boleh nak buka.

Terus saya teringat pada baby saya masa kecik dulu. Sebenarnya saya takde pengalaman anak sakit mata. Saya sendiri tak pernah kena jangkitan mata.

So hari tu saya agak panik sikit (sikit je la), macam mana nak buat kalau baby ada tahi mata banyak macam ni.

Saya bawa baby saya jalan-jalan di luar rumah, kemudian ada jiran nampak. Sambil-sambil borak dengan beliau, saya cakap la baby saya ada tahi mata.

Rupanya normal (kalau tak teruk). Bayi mungkin panas di dalam, katanya. So dia suruh saya titikkan susu ibu pada mata bayi.


Sejak dari itu, mana-mana pun kalau ada bayi, anak atau orang dewasa sekalipun yang sakit mata yang saya jumpa atau dengar, semua bagi petua titiskan susu ibu.

Beberapa minggu kemudian, saya pula yang terkena jangkitan mata sebab berjangkit dengan kakak. Memang tahi mata keluar dengan banyak. Bangun tidur sampai melekat-lekat kelopak mata. Tak lama lepas tu, baby saya pula kena, kemudian anak sulung saya.

Sakit mata memang berjangkit. Sebab ia adalah kuman dan bakteria. Sebab itu kalau takut sakit mata, jangan duduk dekat dengan orang yang sakit mata!

Jika dah terkena jangkitan mata, mula-mula kita akan rasa mata gatal dan pedih, diikuti kemerahan. Kemudian terasa seperti bengkak pada mata. Masa ni kalau tunduk atau rukuk, memang rasa tekanan pada saraf mata. Tahi mata pula akan keluar dengan banyak tak kira masa, lebih-lebih lagi pada waktu tidur.

Apa yang boleh di lakukan ialah:

1. Berjumpa doktor

Rasanya doktor akan bekalkan ubat makan dan ubat titis. Saya tak pasti sebab saya langsung tak ke klinik.

2. Bersihkan mata selalu dengan kain yang bersih dan lembut. Jangan pegang mata dan jangan pegang orang lain kalau dah pegang mata.

3. Selalu bersihkan tangan.

4. Titiskan susu ibu. Susu ibu mengandungi antibodi tinggi untuk melawan jangkitan.

5. Cara saya? Saya ambil Nutriferon, Omega Guard dan Garlic Complex untuk diri saya dan anak-anak.

Nutriferon adalah immune booster yang amat berkesan melawan jangkitan kuman dan bakteria. Kesan penyembuhannya memang semulajadi tapi sangat pantas. Inilah first aidsaya dirumah sejak bertahun dulu kalau terkena apa-apa jangkitan pun.

Omega Guard pula mengurangkan keradangan, dan bengkak. Ia juga bantu kuatkan imun.

Garlic Complex ialah antibiotik semulajadi yang juga bertindak pantas melawan jangkitan bakteria.

Peritnya sakit mata ni ialah sewaktu nak tutup mata. Rasa macam ada biji-biji dalam mata. Walaupun dah sembuh (dalam 3-4 hari), efek biji-biji dalam mata masih terasa untuk beberapa ketika.

Sakit mata memang menyeksakan. Dapatkan rawatan yang betul atau boleh cuba cara semulajadi seperti saya.

Semoga segera sihat!

~faizah amat sahri~

018-2003707

Fb Lovely Faizah

faizah85@gmail.com

Shaklee iD: 916981

25 Kebaikan Vitamin C Untuk Kulit, Rambut dan Badan


Vitamin C, vitamin paling popular dari vitamin lain. Badan kita guna banyak vitamin C dari hujung rambut hingga hujung kaki sebab ia penting untuk tumbesaran dan baiki sel.


Jom semak 25 Kebaikan Vitamin C untuk Badan, Kulit dan Rambut:

1. Imunisasi / Daya Tahan Badan

Dos yang betul bagi Vitamin C melindungi badan dari jangkitan penyakit dan memelihara kesihatan tulang dan gigi. Ia juga meningkatkan keupayaan badan dalammerawat luka dan badan kita juga terpelihara dari bakteria, virus dan jangkitan.

Bukan sahaja untuk daya tahan badan kepada penyakit, ia diperlukan untuk bina kolagen,struktur protein penting dalam tisu penyambung. Vitamin C yang di makan boleh bantu cepat baik luka, ia juga boleh lindungi kulit dari dirosakkan oleh radikal bebas dan gelombang ultra ungu.



2. Demam Biasa

Vitamin C mengurangkan simptom demam dan bertindak sebagai anti-histamin yang berkesandengan mengurangkan kesan tidak baik dari demam seperti sakit-sakit badan, selsema dan kesakitan. Vitamin C juga mengawal alergi yang menyebabkan demam. Ia mengurangkan paras histamin dan biasanya mempercepatkan baik demam.



3. Anti-oksida

Vitamin C adalah anti-oksida yang sangat hebat dan berkesan dalam melindungi badan dari radikal bebas yg memberi kesan tekanan oksidatif atau "sel karat". Ia boleh menyebabkan kesan kesihatan yang tidak baik seperti atherosclerosis yang boleh menyebabkan sakit jantung dan strok.



4. Tekanan Darah Tinggi

Vitamin C boleh merendahkan tekanan darah tinggi dan mengurangkan kebarangkalian terkena penyakit tekanan darah tinggi dan juga masalah kesihatan yang menyebabkan tekanan darah tinggi.



Wanita berumur 56 tahun dalam video di bawah tidak menyangka penyakit Darah Tinggi dan Payudara Berdarah boleh Sembuh.

Rahsia beliau mungkin nampak biasa tetapi sangat berharga..



5. Saluran Darah

Vitamin C memastikan saluran darah mengembang dengan baik. Pengembangan yang baik ini boleh menjauhkan penyakit atherosclerosis, kolestrol tinggi, sakit jantung dan sakit dada.


6. Keracunan plumbum. 

Vitamin C membantu mengurangkan kadar plumbum dalam darah secara mendadakKeracunan plumbum boleh menyebabkan masalah pembesaran terutama di kalangan kanak-kanak.

Ia menyebabkan masalah pembelajaran, IQ lemah dan tumbesaran terbantut di kalangan kanak-kanak. Orang dewasa pula akan mengalami kegagalan buah pinggang dantekanan darah tinggi jika mempunyai keracunan plumbum.


7. Untuk Kurus

Vitamin C dan jus telah terbukti membantu untuk kurus dan mengekalkan berat yg ideal.Pakar pemakanan dan nutrisi biasanya memasukkan diet makanan tinggi Vitamin C dan jadual pemakanan kerana terdapat kajian yang menunjukkan makanan yang kaya dengan Vitamin C boleh mengurangkan berat badan. 

Para doktor mendapati dengan makan makanan yang kaya vitamin C bolehmerendahkan paras insulin, disamping menyimpan gula dan menukarkannya kepada lemak, insulin juga digunakan sebagai bahan bakar untuk kurangkan berat badan.





8. Tekanan

Vitamin C membantu badan mengatasi tekanandengan mengawal paras tekanan, hormon dan kortisol yang tinggi.


9. Katarak

Pupil mata kita memerlukan Vitamin C untuk berfungsi dengan baik. Kekurangan Vitamin C boleh menyebabkan katarak, di mana kanta mata menjadi lebih legap, menyebabkan penglihatan kabur dan boleh jadi butadikalangan orang dewasa.

Pengambilan dos Vitamin C yang tinggi bolehmenghalang katarak dan meningkatkan aliran darah ke mata. 1000mg Vitamin C sehari boleh mengelak katarak dan mempertingkatkan penglihatan.



10. Barah

Ciri-ciri anti-oksida pada Vitamin C bolehmelindungi sel dari kemusnahan DNA dan mutasi seterusnya mengelak dari barah untuk jangka masa panjang. Ia meningkatkan fungsi imunisasi badan dan mengelak sel barah tertentu terbentuk dalam badan.

Ia juga mengurangkan risiko terkena semua jenis barah termasuk paru-paru, mulut, tekak, kolon/usus, perut dan esofagus. Vitamin C juga membantu penghasilan semula Vitamin E, salah satu antioksida yang sangat baik. Vitamin C bukanlah mengatasi terus sel barah sedia ada, tapi meningkatkan fungsi imun badansupaya boleh melawan sel barah.


11. Tenaga.

Vitamin C mengimbangkan sistem dalam badan dalam apa jua keadaan. Ia membantupenghasilan dopamine dalam sistem sarafserta membantu fungsi adrenal dalammeningkatkan tenaga dalam badan.




12. Sakit Jantung

Vitamin C menghalang terkena sakit jantung dengan menghalang radikal bebal dari merosakkan dinding arteri yang boleh menyebabkan pembentukan plak. Nutrien ini menyebabkan kolestrol teroksida, kolestrol boleh menyebabkan serangan jantung.

Masalah tekanan darah tinggi juga boleh diatasi dengan Vitamin C. Vitamin C terbukti adalah cara paling murah menghalang kita dari terkena sakit jantung dan strok.



13. Diabetes

Pesakit diabetes boleh mendapat manfaat dari Vitamin C kerana Vitamin C mengawal paras gula dan mengurangkan risiko diabetes dan memulihkan simptom sedia ada. Makan Vitamin C boleh menghalang glukosa dalam sel badan dan mengawal komplikasi diabetes.



14. Asma
Mereka yang mempunyai Vitamin C yang rendah mempunyai risiko terkena asma. Pengambilan Vitamin C yang tinggi bolehmengurangkan penghasilan histamin dalam badan yang menyebabkan keradangan.


Kebaikan Vitamin C untuk Kulit.



15. Perlindungan dari matahari

Vitamin C melindungi kulit dari radikal bebasyang terhasil kerana kesan jemur pada cahaya matahari, pencemaran dan kesan merokok. Antioksida dalam Vitamin C melindungi kulit dari radiasi ultraungu dan kesan terdedah kepada cahaya matahari.

Vitamin C mengurangkan kesan sun burndisebabkan oleh radiasi ultra ungu dan seterusnya boleh menyebabkan barah kulituntuk jangka masa panjang.

16. Penghasilan Kolagen

Kolagen adalah komponen hydroxyproline dan hydroxylysine, 2 elemen untuk mengikat molekul yang menghasilkan kolagen. Ia menyebabkan kulit jadi gebu dan warna tona pada muka.

Kekurangan kolagen menyebabkan kulit kusan dan tidak bermaya. Kolagen melembapkan kulit dari dalam dan mengurangkan kedutan dan tanda penuaan.

17. Penyembuhan Luka

Badan menggunakan Vitamin C untuk menggantikan tisu yang rosak sekaligus menyembuhkan luka dengan lebih cepat. Luka yang lambat sembuh adalah tanda kekurangan Vitamin C. Vitamin C meningkatkan keanjalan kulit dan mempercepatkan tisu terbentuk bagi penyembuhan yang cepat.




18. Melindungi dari perubahan warna kulit

Vitamin C melindungi DNA dari tindakbalas fotokimia yang menyebabkan tumor, perubahan warna kulit dan beberapa jenis barah kulit. Ia juga mengelakkan penghasilan Pyrimidine dimers yang menjadi punca utama penghasilan melanoma(masalah kulit).

Vitamin C juga mencerahkan kulit dari masalah jeragat dan tompok-tompok penuaan, membantu kelihatan lebih muda dan kulit lebih lembut.

19. Memperbaiki tekstur kulit.

Kolagen juga menghasilkan struktur saluran darah yang baik dan Vitamin C membantu sistem aliran darah. Saluran darah yang berada bawah kulit membawa oksigen dan nutrien yang menghasilkan kulit yang sihat. Tanpa nutrien yang cukup, kulit akan jadi kasar dan kering. Krim yang mengandungi Vitamin Cmemperbaiki rupa dan tekstur kulit.

Ia juga meningkatkan pembentukan elastin yang menebalkan, melindungi dan memulihkan sel kulit. Kesan tebal pada sel mengekalkan kelembapan, tingkatkan aliran darah pada kulit dan menjadikan kulit gebu.





Kebaikan Vitamin C untuk Rambut.



20. Meningkatkan Pertumbuhan Rambut

Pengambilan Vitamin C yang tidak cukup mungkin menjadi punca utama pelbagai masalah rambut. Kekurangan Vitamin C menyebabkan rambut kering dan bercabang. Ia adalah tanda tidak sihat pada rambut

Radikal bebas terbentuk secara semulajadi apabila badan kita menukarkan makanan kepada glukosa untuk tenaga. Radikal bebas merosakkan rambut dengan menyebabkan ia nipis dan rapuh. Masalah ini akan mengganggu pertumbuhan rambut. Ciri-ciri antioksida pada rambut mengurangkan pembentukan radikalbebas dan mengurangkan kesannya kepada badan. Makan Vitamin C yang cukup dalam diet seharian penting untuk melindungi dari radikal bebas.

Mereka yang mengambil jumlah Vitamin C yang banyak mempunyai rambut yang sihat, kuat dan lebat.

21. Melawan Kelemumur

Folikel rambut sering tersumbat kerana kelemumur dan kulit kering yang mati. Ia boleh merosakkan folikel rambut jika tidak dirawat dan menghalang pertumbuhan rambut. Vitamin C membantu melawan bakteria atas kulit kepala.

Ia membuang kelemumur dan membantu rambut untuk tumbuh dengan sihat. Ia juga mengelakkan kulit kepala dari gatal dan kering kerana Vitamin C ada ciri-ciri anti-viral.

22. Mengurangkan Keguguran Rambut.

Vitamin C melawan kekurangan kelenjar adrenal. Ia penting untuk mengurangkan rambut gugur dan menggalakkan lebih banyak rambut tumbuh kerana kelenjar adrenal adalah punca untuk seimbangkan hormon dalam badan.






23. Rambut yang lebat

Vitamin C membantu meningkatkan aliran darah dan menguatkan kapilari dari. Ia penting bagi menghasilkan rambut yang kuat dan lebat.




24. Melawan Masalah Rambut

Vitamin C adalah nutrien penting rawat rambut rosak dan melawan masalah rambut. Pemakanan yang mengandungi Vitamin C yang cukup boleh mengelakkan alopecia dan masalah botak bagi lelaki.


25. Mengelak dari Uban

Vitamin C bukan sahaja mengelakkan rambut gugur malahan membantu untuk mengekalkan warna asal rambut dengan mengelakkan kesan penuaan pada rambut.



Jangan klik kerana anda mungkin tidak percaya:

29 Testimoni Vitamin C yang Sukar Dipercayai



Vitamin C Shaklee 

Di Shaklee, vitamin c dikenali sebagaiSustained Release Vita-C.

Apa itu sustained release? Ia bermaksud proses di mana diformulasikan khas agar ia dapat dilepaskan secara perlahan-lahan mengikut paten istimewa yang menjamin penyerapan vitamin di antara 3 ke 6 jam. Atau dalam erti kata lain ia akan dilepaskan perlahan-lahan dalam aliran darah badan mengikut masa tertentu. Dan ia juga bersifat larut air maka, sesiapa yang consume vita c dinasihatkan minum air secukupnya sekurang-kurangnya 2 hingga 3 liter sehari.

Dapatkan Vitamin C Shaklee Anda Hari ini.

Harga : RM92.50 (180biji)

Tahan sehingga 6 bulan.

Apa tunggu lagi. Order SEKARANG. Hanya satu klik dan anda boleh dapat 1001 Kebaikan Vitamin C Shaklee



Za 018.200.3707 @ 017.218.7915

 

Disclaimer #1

Sebarang penulisan di LovelyZaiz.com adalah perkongsian peribadi. Tiada kaitan dengan mana-mana pihak samada masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia. Dilarang untuk mencetak/menyalin sekiranya bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu.

Disclaimer #2

Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.