Followers

"Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan manusia."

Facebook Badge

Haid Tidak Teratur Dan Sedikit. Cara normalkan kitaran haid

Salam..

Para wanita memang kena alert masalah kitaran haid ni. Sebab, kalau haid tak teratur bermaksud ada masalah hormon.

Pada yang rancang nak hamil jadi lebih sukar sebab nak kira waktu subur memang payah.

Alhamdulillah syukur tak terkata bila dapat SMS dari customer... Ini bukan rekaan tau ini testimonial betul... dah 2 tahun customer ni tak datang haid... setelah mengamalkan secara konsisten secara berterus dan aturan vitamin yang betul alhamdulillah beliau dah period... 



Bila sebut pasal haid ramai orang memandang mudah tentang kitaran haid dan betapa pentingnya haid teratur.  Kitaran haid yang teratur & lancar adalah penanda tahap kesuburan yang baik untuk seseorang wanita itu.... kenapa dan siapa yang paling penting untuk tahu? wanita yang telah berkahwin dan pentingnya kitaran haid yang sempurna adalah untuk bila sepatutnya anda merancang kehamilan dan menunjukkan bahawa anda hamil atau pun tak... 

Bagaimanapun tak semua orang bernasib baik mendapat haid yang teratur... kenapa? 

KEGEMUKAN - berat badan berlebihan ataupun obesiti boleh menyebabkan ketidakseimbangan hormon estrogen di dalam badan wanita. Ia seterusnya menyebabkan gangguan kepada kitaran haid 
 
KEHAMILAN - haid tidak akan datang sekiranya anda positif hamil! Ini kerana ovum yg dikeluarkan pada kitaran haid sebelumnya telah disenyawakan.


BERLEBIHAN HORMON PROLAKTIN - hormon prolaktin yg berlebihan menghalang pengeluaran telur dan seterusnya menyebabkan haid lewat untuk berbulan-bulan lamanya. (Ibu menyusu badan sepenuhnya kerap alami haid yang tidak kunjung tiba. Hehe)


TERLALU KURUS - tidak cukup lemak di dalam badan juga boleh mengganggu kitaran haid anda. Oleh itu, anda haruslah mempunyai berat badan yg sihat & seimbang. 


MASALAH KESIHATAN - sakit secara tiba-tiba seperti demam, selsema ataupun penyakit yg memerlukan rawatan intensif mampu memberikan tekanan fizikal kepada tubuh dan sekaligus mengganggu kitaran haid.


MENOPAUS - ia berlaku kepada wanita yg berusia lewat 40-an. Pada kebanyakan kes, haid akan semakin sedikit dan jarang-jarang berlaku.


PENCEGAH HAMIL - pil atau ubat-ubatan hormon pencegah hamil seperti depo-provera atau implanon boleh menyebabkan gangguan haid. Terdapat sesetengah wanita yang tidak didatangi haid sepanjang menggunakan implanon.
 
TEKANAN/STRESS - stress atau tekanan dalam bentuk fizikal & mental dari tempat kerja atau kehidupan seharian contohnya mampu mempengaruhi hormon dan seterusnya kitaran haid.
 
PENYUSUAN BADAN - sekiranya anda menyusukan bayi secara eksklusif, hormon di dalam badan anda lebih menyediakan badan anda untuk menghasilkan susu untuk si bayi. Terdapat sesetengah ibu menyusu yg langsung tidak didatangi haid sehingga 1 atau 2 tahun lamanya!
 
TERSILAP PENGIRAAN - 40% wanita didapati gagal mengingati tarikh hari pertama LMP (last menstrual period = haid terakhir) mereka. Jumlah hari dalam kitaran mereka juga mungkin tidak tepat antara 28-35 hari. Ini boleh memanjangkan lagi kitaran untuk sampai ke 'hari subur' dan kesilapan menjangka kedatangan haid yg seterusnya.
 
MASALAH TYROID - hormon yang dirembeskan oleh tyroid boleh menyebabkan gangguan kepada hormon badan sekaligus kitaran haid wanita.
 
UBAT-UBATAN - jamu tradisional, ubat kurus ataupun ubat-ubatan penyakit kronik boleh menyebabkan gangguan kitaran haid wanita.



 Tapi jangan risau... insyaAllah ada penyelesainnya.... 


Bagaimana GLA Complex Shaklee ini boleh membantu anda? dan apa tujuan sebenarnya GLA shaklee selain membaiki kitaran haid


  • Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid
  • Membantu meningkatkan kesuburan
  • Melegakan PMS (sindrom pra-haid)
  • Membantu dalam menangani menopus
  • Menguatkan kuku dan rambut
  • Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
  • Membantu menangai ekzema
  • Melegakan simptom akibat artritis reumatoid
  • Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri
  • Menguatkan imuniti tubuh
  • Memperlahankan proses penuaan 
  • Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung
  • Mengawal kencing manis dan darah tinggi
  • Mengawal kolesterol Untuk fungsi saraf
Jangan tunggu lama-lama... sampai bila anda mahu menderita dan memikirkan masalah yang melanda diri anda? 

JOM! TENGOK REVIEW LAIN TENTANG KEBERKESANAN GLA COMPLEX UNTUK ATURAKAN SECARA NORMAL HAID ANDA:

HUBUNGI SAYA UNTUK DAPATKAN GLA COMPLEX: 



------------------------------------------------
Saya pengedar shaklee anda.

MEMBANTU MASALAH KESIHATAN ANDA DENGAN VITAMIN SEMULAJADI

Konsultansi & cara pengambilan vitamin Shaklee esklusif untuk pelanggan:

========> HUBUNGI ZA <==========
https://www.facebook.com/messages/LovelyBeautyVitamin?ref=hl

SMS.call hubungi Faizah : 018-2003707 "HAID"

(๑‵●‿●‵๑) (๑‵●‿●‵๑)(๑‵●‿●‵๑)(๑‵●‿●‵๑)

PENGELOLA PROGRAM KURUS SEMUDAH ABC

Pengedar shaklee Sijangkang, Telok Panglima Garang, Shah Alam, Damansara.
Pengeposan produk shaklee seluruh Malaysia, Sabah Sarawak, Brunei dan Singapura.

♡♡♡ za /iz
018-2003707 / 017-2187915

No comments:

Post a Comment

 

Disclaimer #1

Sebarang penulisan di LovelyZaiz.com adalah perkongsian peribadi. Tiada kaitan dengan mana-mana pihak samada masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia. Dilarang untuk mencetak/menyalin sekiranya bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu.

Disclaimer #2

Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.