Followers

"Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan manusia."

Facebook Badge

KURUS JOM! Resepi ayam PANGGANG paling senang dan sedap

Salam semua..

seronok betul rasanya sejak pindah rumah baru. memandangkan hari sabtu yang lalu semua adik-beradik nak balik, saya pun nak cuba masak ayam panggang golek guna periuk baru saya.

Lagipun, saya kan tengah nak ratakan perut lepas bersalin kan.. hihi..

Duk upload gambar ayam golek ni, ramai pulak nak resepi..



So, saya pun taip la resepi ok!

RESEPI sukahati AYAM GOLEK saya:


Bahan-bahan :
1 ekor ayam (jangan potong)
5 ulas bawang putih (ditumbuk halus)
5 ulas bawang merah (ditumbuk halus)
1 inci halia (ditumbuk halus)
4 sudu besar madu
1 sudu teh serbuk kunyit
Sedikit serbuk lada hitam
Garam secukup rasa

Cara-caranya :
- Sediakan bahan perapan dengan memasukkan bawang putih, bawang merah, halia, madu, serbuk lada hitam dan garam. Gaul rata semua bahan.
- Kemudian sapukan bahan perapan pada ayam.
- Perap ayam selama 1 malam. Jika nak cepat, 2 jam.
- Masak ayam menggunakan oven pada suhu 200 darjah selama 30 - 40 minit / sehingga masak.
- Jika menggunakan pemanggang ajaib, masa diambil hanya 15 - 20 minit.

Selamat mencuba.

Tadaaa... ni ayam dah siap masak!!
Nampak tu.. minyak2 dari lemak ayam ada dalam 2cawan taw!! errk!! tu pasal montel je makan ayam bandar ni. kalau goreng lagi la.. tambah minyak!!

kawan2 FB saya teruja dengan ayam golek ni:

Saya guna oven Primada, healthy boleh goreng ikan bilis tak perlu minyak. Best!! Sangat2.. beli masa ada promosi kat IDCC home fair. Ha! tengok gambar sama kan dengan ayam golek saya.. (kikiki.. perasan)


>>hihi.. sebenarnya resepi saya dikacau ibu saya. Saya taknak letak serbuk kunyit tapi ibu yang letak. J

ok lah.. nanti buatlah resepi sihat ni ok! saya nak kurus perut rata ni... selain pemakanan sihat camni, saya makan jugak nutrisi sihat nak kurus sambil menyusu anak.

Saya makan set kurus Shaklee~~

ok, bai...


-------------------------------------------------
Saya pengedar shaklee anda.

Konsultansi & cara pengambilan vitamin Shaklee esklusif untuk pelanggan:
SMS.call hubungi Faizah : 018-2003707 "SHAKLEE"
(๑‵●‿●‵๑) (๑‵●‿●‵๑)(๑‵●‿●‵๑)(๑‵●‿●‵๑)
Pengedar shaklee Sijangkang, Telok Panglima Garang, Shah Alam, Damansara.
Pengeposan produk shaklee seluruh Malaysia, Sabah Sarawak, Brunei dan Singapura.

No comments:

Post a Comment

 

Disclaimer #1

Sebarang penulisan di LovelyZaiz.com adalah perkongsian peribadi. Tiada kaitan dengan mana-mana pihak samada masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia. Dilarang untuk mencetak/menyalin sekiranya bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu.

Disclaimer #2

Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.