Followers

"Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan manusia."

Facebook Badge

Lencun Redah Hujan

[NAK, HUJAN & SEKOLAH]

Bila asyik bercerita pasal hujan arini.. betul2 ujan lebat masa saya nak COD set ibu hamil tadi.

Saya nampak budak-budak  semangat gak berbasikal bawah hujan lebat balik dari sekolah. Mesti dah terbayang2 sampai rumah kan walaupun lencun.

aha.. jadi saya pun terfikir. Apa alkisahnya kalau ujan tu masa nak pergi sekolah ya? Sbb situasi saya dulu2 masa sekolah, kalau hujan mesti tinggal separuh je pelajar dalam kelas. Hihi.. kan ke bagus walaupun hujan, semangat nak pergi sekolah tu sekuat semangat balik sekolah..

Jomm kita cuba apply pada kehidupan dewasa ini pulak...

Ok, pada usaha kita dalam mencapai impian. Memang ada halangan2 yang akan kita tempuh. Kalau lah impian kita ni kuat, kita pasti tempuh apa jua cabaran.. kan..

& sbb tu la kita kena ada passion dalam bisnez yang kita buat. Passion tu yang akan buat kita tetap bersemangat & gembira. Macam budak2 sekolah y tempuh ujan lebat tu. Enjoyy je baju basah kena hujan sbb nak sangat balik rumah kan.. sampai rumah tu kira kejayaan mereka lah tu. Heheh.

Berbalik cerita budak nak balik sekolah tempuh ujan lebat, serasikan dgn passion kita berbisnez walaupun dugaan untuk capai kejayaan.. Bila buat sungguh2 apa yang kita NAK itu dikira passion lah kan. HUJAN umpama dugaan semasa perjalanan ke arah kejayaan dan BALIK SEKOLAH umpama impian kejayaan kita..

Dari apa yang saya lihat, jadikan motivasi untuk diri saya.

Faizah,
Pengedar shaklee aktif TELOK PANGLIMA GARANG, SIJANGKANG, SHAH ALAM & DAMANSARA

sms/whatsapp/telegram/Wechat: 018-2003707 @ 017-3214707
emel: faizah85@gmail.com
fb: LoVely FaiZah

SHARE ARTIKEL INI

No comments:

Post a Comment

 

Disclaimer #1

Sebarang penulisan di LovelyZaiz.com adalah perkongsian peribadi. Tiada kaitan dengan mana-mana pihak samada masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia. Dilarang untuk mencetak/menyalin sekiranya bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu.

Disclaimer #2

Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.