Followers

"Ya Allah, aku berlindung denganMu daripada keluh kesah dan kesedihan, dan aku berlindung denganMu daripada kelemahan dan kemalasan, dan aku berlindung denganMu daripada sifat pengecut dan bakhil, dan aku berlindung denganMu daripada bebanan hutang dan daripada penindasan manusia."

Facebook Badge

Istimewanya PROTEIN SHAKLEE berbanding jenama lain

Istimewanya PROTEIN SHAKLEE berbanding jenama lain

Masa saya nak kuruskan badan masihtu.. saya memang amalkan makanan berprotein. & Saya minum soya tanpa gula sebelum waktu makan. 

Kenapa? Minuman soya mengenyangkan dan tahan kenyang lebih lama. Dan kenapa saya suka energizing soy protein shaklee ni? Sbb ianya protein tanpa kolesterol dan rendah lemak. Penyerapan pun cepat. Sebab saya rasa bertenaga.

Ape pentingnya? Penting sgt...untuk kulit..rambut..kulit yang telah menegang kerana kegemukan. Kulit berisi lemak. Bila lemak dah gone.. kulit melayut2 menggelebeh seperti kepak butterfly.. jadi..sebelum kulit tu hilang anjal..perlu lah supply protein yang menyerap dan cukup. Hasilnya... saya selimm tanpa ada kulit gelebeh.anjal gitu.. Saya juga amalkan sapu dan urut guna lotion baby setiap kali lepas mandi..

Dan apa bestnya esp? Harganya yang murah dari jenama lain dan lengkap dgn 9 asid amino penting utk tubuh. Kandungan soya NON GMO dan Ia juga mengandungi lebih kalsium dan rendah index glisemix. Orang kencing manis pun elok ambil ESP ni.. mengawal kadar perlepasan insulin..




ESP ni boleh diambil oleh semua golongan.. lelaki perempuan.. tua muda..

✔ Nak KURUS cari ESP..,
✔ Nak GANTI BREAKFAST cari ESP
✔ Nak TAMBAH SUSU cari ESP..,
✔ Nak GEBU cari ESP..,
✔ Nak ANJAL cari ESP..,
✔ Nak KULIT CUN muda remaja cari ESP..,
✔ Nak SIHAT Cari ESP..
✔ Nak KENYANG cari ESP..
✔ Nak BERTENAGA Cari ESP..
✔ Nak KASI MAK AYAH Cari ESP..
✔ ehh macam lagi laa boleh dapat dengan ESP ni..

**************
TESTIMONI ESP
**************
" Saya ambil esp Shaklee, dalam masa KURANG 2 MINGGU, berat badan saya TURUN 3KILO "

"harini saya nak berkongsi testimoni sendiri pengambilan esp selama sebulan...
sebelum ni memang mengambil esp tetapi secara tidak konsisten.... so bertekad tanak main-main....cuba sehabis baik...so selama sebulan boleh mendapat result yang yang superbbb!!!!
macam tak percaya je tau....kalau lah dari dulu lagi ambil secara konsisten...mungkin dah jadi lawa dari sekarang...hahahaha perasan sekejap"

"Anak ada G6PD saya amalkan ESP Shaklee, sengal-sengal badan dan tak bermaya hilang, nampak sihat dan bertenaga tak macam orang pantang. Alhamdulillah..."

“salam kak. nak share sikit ni. sy dah 12 hari berpantang. Alhamdulillah serasi dgn product Shaklee ni. mmg puas hati. hari kedua bersalin dah buang air besar mcm biasa,takde sembelit pun. ayah sy risau sy sembelit,siap beli ubat utk elak sembelit lg tp sy tak makan lg pun. just makan Shaklee ni je. mak sy pun terkejut sy hari kedua dah buang air besar. hehe! luka jahitan pulak hari ke7 dah start baik. takde rasa sakit lg dah. skrg luka dah pulih sepenuhnya. susu badan mmg meriah,syukur niat sy nak bf kan baby tertunai. susu banyak sampaikan baby tercungap nak hisap sbb susu laju keluar. hehe! badan pun bertenaga,mak sy tegur sy tgh pantang tp mcm org tak berpantang pun sbb sentiasa bertenaga. syukur Alhamdulillah”

SMS "ESP" ke 0173214707/0182003707 untuk tempahan segera!!

Dapatkan SEKARANG dengan HARGA DISKAUN yg HEBAT! (>‿◠)

PM now!

✉ http://www.facebook.com/messages/LovelyBeautyVitamin

☏ Call/ SMS/ Viber/ Whatapps me NOW, Faizah 018 2003707

☏ Wechat 017 3214707

-------------------------
KEISTIMEWAAN ESP
-------------------------

Sumber “Protein Lengkap” dengan 9 amino asid penting yang tidak boleh dihasilkan oleh badan dan sukar diperolehi dari diet seharian.

Berasaskan tumbuhan (non-GMO soya) yang semulajadi rendah lemak dan bebas kolesterol.

Terbukti secara klinikal dapat mengekalkan tenaga berjam-jam lamanya untuk kehidupan yg aktif.

Membantu mengekalkan kepejalan otot, pemulihan tisu badan dan fungsi enzim dan hormone yang sempurna.

Membantu mengekalkan paras gula yang normal dalam darah.

Kandungan lemak dlm ESP sangat minimum iaitu (1gm).

Tanpa laktosa di mana kadar penghadaman yang tinggi dan diserap terus ke dalam darah.

Paling penting tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna dan pengawet.

Mengandungi 5 vitamin B, 2 mineral dan 8 gram karbohidrat untuk tenaga

Ni pula kesan sampingan..

1. Kulit muka cantik, halus,gebu dan berseri
2. Membantu hilangkan parut jerawat di muka.
3. Memberi tenaga berpanjangan menjadikan badan semakin sihat dan kurang letih.
4. Menganjalkan kulit dan menganjalkan kembali payudara yang kendur.
5. Cepat kenyang dan membantu dalam pengurusan berat badan.
6. Menyokong kesihatan imunisasi badan.
7. Mengawal paras kolesterol.
8. Menyokong kesihatan jantung dan prostat.
9. Membantu meningkatkan penghasilan susu ibu lebih cepat dan banyak
10. Membantu menghasilkan susu yang lebih pekat dan berkrim menjadikan bayi anda akan cepat kenyang dan kurang meragam.
11. Membantu perkembangan fetus dan memastikan kesihatan ibu mengandung di tahap optimum.
12. Untuk yang alami masalah kesuburan, ESP bantu membentuk tisu rahim serta sel ovum dan sel sperma yang sihat dan sempurna sekaligus menaikkan tahap kesuburan dan meningkatkan peluang untuk hamil.

maximum 3 sudu besar sehari..
suggestion time: awal pagi semasa perut kosong, malam sebelum tidur dan juga as minum petang




KEPERLUAN PROTEIN DALAM DIET HARIAN

Protein hakikatnya boleh didapati dalam makanan harian kita seperti ikan, ayam, daging, kekacang dan banyak lagi. Namun protein ini mudah musnah apabila berada dalam suhu masakan yang tinggi. Apabila ini berlaku, tubuh kita akan menyerap saki baki protein yang ada dan selebihnya badan kita menyerap minyak hasil masakan seperti ikan goreng, ayam goreng atau apa jua masakan terutama yang bergoreng.

Badan kita terdiri daripada sel. Dari sel membentuk tisu. Dari tisu membentuk organ. Dari organ membentuk sistem. Protein merupakan makanan kepada sel. Jika sel mendapat cukup protein ditambah dengan protein yang bagus, sel yang sihat akan mudah terbentuk demi menggantikan sel yang lama dan mati. 

PENTINGKAH PROTEIN?
Our body need protein to grow! It’s a basic material of all living cells and organ-building block of the body. Stuktur asas badan manusia adalah sel. Segala penyakit pada zaman moden ini disebabkan oleh pengumpulan sel-sel yang LEMAH & KURANG SIHAT. Keperluan protein yang mencukupi dikatakan kunci kesihatan yang optimum – protein diperlukan untuk menghasilkan hormones, enzymes, antibodies and neurotransmitter.

25% daripada badan kita berasal (diperbuat?) daripada Protein. – kuku, rambut, kulit, otot-otot adalah protein. Malah Dr. Bruce Miller dalam bukunya mengatakan kita adalah protein.

Protein berasal dari perkataan Greek (PROTOS) bermaksud – ‘the first’ dan badan kita terdiri daripada :-

1. 66% Water
2. 25% Protein
3. 8% Fats
4. 1% Combination of Minerals & Vitamins 100%

TAHUKAH ANDA ?

Shaklee adalah syarikat pertama yang mewujudkan suplemen protein berasaskan kacang soya. Sebenarnya, pengasingan soya pertama yang pernah dihasilkan adalah dicipta oleh Dr. Forest C. Shaklee pada tahun 1970an. Selang beberapa tahun kemudian, beberapa ujian klinikal telah membuktikan apa yang ditemui oleh Dr. Shaklee sebelumnya iaitu protein soya merupakan sebuah blok binaan utama bagi membina kesihatan jangka panjang.

SHAKLEE ENERGIZING SOY PROTEIN

Ini adalah makanan utama dalam program Shaklee. Amat penting dalam diet harian kita. Ia merupakan minuman berkhasiat, sumber lengkap protein secara biologi yang bermutu paling tinggi yang dihasilkan dari kacang soya. Ia memberi tenaga yang berpanjangan dan membaikpulih sel-sel dan tisu-tisu yang rosak.

Soy Protein Shaklee mengandungi 14 gram protein soya semulajadi yang baik pada setiap hidangan. Diproses dengan air (bukan dengan bahan kimia) bagi mengekalkan sumber semula jadi isoflavones seperti genistein dan daidzein.

Soy Protein tidak mengandungi kolesterol dan laktosa. Ia mengandungi semua asid-asid amino yang diperlukan oleh tubuh anda bagi mengekal tisu-tisu yang sihat, termasuk 9 asid amino penting yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh dengan sendirinya. Produk Protein Soya ini adalah sumber-sumber kalsium dan zat besi yang baik. Selain itu ia tidak mengandungi perisa tiruan, pemanis, pewarna dan bahan pengawet.

PROTEIN SOYA SHAKLEE IALAH NON-GMO SOY!

Shaklee hanya menggunakan protein soya yang tidak diubahsuai genetiknya, iaitu Non-GMO (Non-Genetically Modified Organism), dimana ia disahkan melalui Identity Preservation Program. Program ini memastikan soya yang digunakan oleh Shaklee adalah dipantau dengan ketat dan dikawal sejak mula ditanam, dituai hinggalah diproses.

RISIKO KEKURANGAN PROTEIN (SECARA UMUM):

1. Anemia (kurang darah atau kurang oksigen dalam darah)
2. Kidney disease (penyakit buah pinggang)
3. Liver (penyakit hati)
4. High Cholesterol (kolesterol tinggi)
5. Low blood pressure (tekanan darah rendah)
6. Low blood sugar (kandungan gula darah rendah)
7. Nerve instability (Fungsi saraf tak stabil)
8. Peptic ulcer (Ulser perut + usus)
9. Poor wound healing (Luka ambat sembuh)
10. Poor blood circulation (Pengaliran darah yang tidak lancar)
11. Poor vision (Penglihatan kurang baik)
12. Irritability (Badan menggeletar)
13. Fatigue (Letih lesu)
14. Weakness (Lemah)
15. Water retention (Tinggi kandungan air dalam tisu badan)
16. Prolonged period of time mental retardation (Terancat akal)
17. Lack of resistance to infection (Ketahanan badan rendah terhadap jangkitan)

Kelebihan ESP ini ialah;
membantu membina dan perbaiki tisu-tisu badan, dari sel akan terbentuk organ. Dari organ terhasilnya sistem. Ia penting kepada pembentukan janin dan juga membantu untuk menambahkan susu.
menyediakan 14gram protein kacang soya dalam setiap hidangan untuk sihatkan jantung
setiap hidangan membekalkan 50% daripada Nilai Harian kalsium untuk menyokong tulang yang kuat
kandungan fitoestrogen untuk kesihatan prostat,payudara dan menepous
indeks glisemik yang rendah untuk membantu mengekalkan paras gula dalam darah

Jadi... Apa yang anda akan dapat setelah minum ESP ni?

Pelajar dan pekerja atau individu dewasa : As energy booster (kalau minum pagi2 tu. terasa energetic dan tak rasa lapar sangat.. so bonuslah for weight management)
Lelaki : melindungi dari any disease(heart, cancer etc)
Ibu mengandung : for a healthier pregnancy – well-grown fetus ; less late pregnancy discomfort.
Wanita : keanjalan kulit… (protein penting kepada mereka yang ingin kulit yang cantik dan ton warna yang sekata. Mereka yang mempunyai bekas jerawat yang berwarna hitam adalah disebabkan kekurangan protien untuk membina sel baru dan menyingkirkan sel mati yang berwarna hitam tersebut).


Sebarang pertanyaan:
sms/whatsapp/viber/Wechat: 018-2003707 @ 017-3214707
emel: faizah85@gmail.com
fb: LoVely FaiZah

SHARE & LIKE PAGE & ARTIKEL INI

No comments:

Post a Comment

 

Disclaimer #1

Sebarang penulisan di LovelyZaiz.com adalah perkongsian peribadi. Tiada kaitan dengan mana-mana pihak samada masih hidup ataupun yang telah meninggal dunia. Dilarang untuk mencetak/menyalin sekiranya bukan bertujuan untuk perkongsian ilmu.

Disclaimer #2

Segala testimoni/penulisan tentang produk yang dikongsi di laman ini bukan bertujuan untuk merawat, mencegah, mendiagnose atau menyembuhkan apa jua penyakit. Pembaca yang mengalami masalah kesihatan digalakkan mendapat nasihat dari pakar perubatan.